Pojazdy ciężarowe ze znacznym spadkiem sprzedaży w kwietniu

15 maja 2020, 14:18

Ciąg dalszy spadku sprzedaży nowych pojazdów ciężarowych w Polsce. Sytuacja spowodowana pandemią koronawirusa przełożyła się na obniżone statystyki również w kwietniu, w którym odnotowano spadek aż o 68%, w porównaniu do tego miesiąca z poprzedniego roku.

Według danych PZPM, w kwietniu tego roku zarejestrowano 992 pojazdy użytkowe o DMC pow. 3,5t. Tendencja spadkowa na rynku ciężarowym trwa nieprzerwanie od lipca 2019 roku. Spadek sprzedaży został odnotowany prawie we wszystkich segmentach pojazdów.

Liczba rejestracji nowych samochodów ciężarowych zmniejszyła się o 67,2% r/r, za sprawą, przede wszystkim, wolumenowych ciągników siodłowych ( spadek -78,1% r/r), które sygnalizują też sytuację na rynku przyczep i naczep.

Od początku roku przybyło 6 094 nowych pojazdów użytkowych o DMC pow. 3,5t i jest to już mniej o 45% niż w tym samym czasie ubiegłego roku. To efekt spadku rejestracji zarówno w grupie samochodów ciężarowych o 45,2%, jak i w grupie autobusów o 43,3%.

Sprzedaż pojazdów użytkowych w Polsce z podziałem na marki

W kwietniu 2020 roku w grupie samochodów użytkowych o DMC powyżej 3,5t najwięcej pojazdów wydał DAF 208 szt. (spadek r/r -65%) – uzyskując 22,4% udział w rynku. Na drugim miejscu znalazło się IVECO 149 szt.,(wzrost r/r +31%) z 16% udziałem w rynku. Za nim uplasował się Mercedes-Benz z liczbą 141 szt. (spadek r/r -61%) i czwarty MAN, który wydał 134 szt. (spadek -69% r/r; 14,4 % udział w rynku). Pierwszą piątkę zamknęła SCANIA z wynikiem 128 szt.; (spadek r/r -84%).

Ranking producentów pod względem liczby sprzedanych pojazdów użytkowych od początku 2020 roku (w nawiasie wynik procentowy w stosunku do analogicznego okresu roku 2019):

  1. DAF 1285 sztuk (-46%)
  2. VOLVO 965 sztuk (-35%)
  3. MAN 911 sztuk (-48%)
  4. SCANIA 896 sztuk (-62%)
  5. Mercedes-Benz 766 sztuk (-48%)

Pierwsze dwie marki (DAF i VOLVO) osiągnęły do tej pory w 2020 roku kolejno 23% i 17% rynku. Trzeci MAN miał podobnie jak SCANIA po 16% a Mercedes-Benz 14%. Pierwsza piątka skupiła w ubiegłym roku 86% rynku wobec 91% rok wcześniej.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Adam, 15 maja 2020, 16:48 0 0

A będzie jeszcze gorzej. Pazerne koncerny wprowadziły wynajmy, naiwni klienci brali to, a teraz pełne parkingi 3 latków.

Odpowiedz