Liczba rabunków transportów, do których doszło na drogach Europy wzrosła o 100% w ciągu roku – te alarmujące dane płyną z raportu organizacji TAPA (Transported Asset Protection Association).
Organizacja TAPA od lat zajmuje się monitorowaniem bezpieczeństwa transportów towarowych i prowadzi statystyki napadów na pojazdy świadczące usługi w tym zakresie. Jej najnowszy raport wskazuje na znaczne pogorszenie się sytuacji w zakresie bezpieczeństwa na drogach w Europie. Aż 95% wszystkich rabunków, opisanych w raporcie TAPA miało bowiem miejsce w transporcie drogowym.
Według TAPA, straty spowodowane kradzieżami ładunków w transporcie, wyniosły w samym tylko 2019 r. ponad 8 mld euro, a liczba rabunków wzrosła o ponad 100% w porównaniu do roku 2018.
Najbardziej niebezpieczne kraje to według raportu organizacji: Niemcy, Francja i Wielka Brytania, co jest zgodne z wynikami naszej ankiety, przeprowadzonej w ubiegłym miesiącu wśród kierowców – Czytelników portalu TruckFocus.pl. Nasi ankietowani jako kraje najbardziej niebezpieczne przy wykonywaniu transportów wskazali w pierwszej kolejności Francję (72,4%), w drugiej Belgię (39%), a na dalszych miejscach Wielką Brytanię (35,2%) i Niemcy (32,4%).
W Polsce jest bezpieczniej niż w krajach Europy Zachodniej, co potwierdziła także nasza ankieta. Mimo wszystko nie ma powodów do optymizmu. Wg TAPA, współczynnik przestępstw w transporcie, dokonywanych w naszym kraju wzrósł o ponad 340% (!). W rankingu najbardziej niebezpiecznych państw, Polska zajmuje 15. pozycję. Co ciekawe jednak, większość kierowców wypełniających naszą ankietę uważa, że w ostatnich latach na polskich drogach można zaobserwować progres w kwestii bezpieczeństwa. Ponad połowa badanych stwierdziła, że na drogach i parkingach w ostatnich latach zrobiło się bezpieczniej. Najwyraźniej odczucia kierowców nie znajdują potwierdzenia w oficjalnych statystykach.
Publikując wyniki swojego badania, TAPA zwróciła uwagę na niedostateczną liczbę bezpiecznych, strzeżonych parkingów dla pojazdów ciężarowych. Obecnie istniejące obiekty najczęściej nie spełniają norm bezpieczeństwa, a w dodatku często są przeładowane, przez co wiele zestawów musi parkować w miejscach do tego nieprzeznaczonych, narażając się na ataki rabusiów. Nowo powstające obiekty najczęściej nie posiadają zabezpieczeń takich jak np. monitoring, ze względu na wysokie koszty podobnych rozwiązań.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
kierowca, 7 lipca 2020, 8:37 0 0
https://truckfocus.pl/nowosci/52396/jak-skutecznie-chronic-przewozony-towar-i-pojazd-przed-kradzieza
Odpowiedz