Nowe terenowe Scanie P i G

12 grudnia 2011, 15:07

Scania poszerzyła swoją ofertę o nowe ciężarówki serii P i G, dostosowane do użytkowania w warunkach terenowych. Zmodyfikowany kształt przodu kabiny i wiele wzmocnionych elementów wyposażenia sprawiają, że pojazdy wytrzymują intensywną eksploatację w surowych warunkach, bez ryzyka niepotrzebnych przestojów. Początkowo na rynek trafią pojazdy terenowe z przestronnymi kabinami Scania serii G. Nieco później dołączy do nich pełna gama modeli serii P.

Nowe samochody ciężarowe naturalnie wykorzystują funkcje wprowadzone w pojazdach Scania, np. układ zmiany biegów Scania Opticruise z terenowym trybem działania, nowe funkcje sterowania przyczepnością kół, nowy zwalniacz o większej skuteczności hamowania przy małych prędkościach jazdy, a także wszystkie innowacje w obrębie podwozia.

Solidny stalowy zderzak został wysunięty do przodu o 135 mm – to o 80 mm więcej w porównaniu z dotychczas stosowanym wysuniętym zderzakiem, nadal pozostającym w ofercie. Mimo większego wysunięcia, pojazd osiąga pełny, 25-stopniowy kąt natarcia, pozwalający, w połączeniu m.in. z dużym kątem rampowym i kątem zejścia, na zaklasyfikowanie pojazdu do kategorii samochodów terenowych, zwolnionych z obowiązku montażu przedniej belki przeciwnajazdowej.

Zderzak jest wytrzymały i nie ulega deformacji nawet pod wpływem dość mocnych uderzeń. Stanowi odrębny element konstrukcyjny: Nie jest połączony z żadnymi podzespołami, które mogłyby zostać uszkodzone wskutek uderzenia.

W zderzak wbudowano uchwyt do holowania o nośności 35 ton (o 10 ton większej w porównaniu z uchwytem standardowym). W większości sytuacji umożliwia on wyciągnięcie ugrzęźniętego pojazdu bez konieczności rozładowywania go.


Szeroki, antypoślizgowy stopień u góry zderzaka, wraz z dodatkowym, rozkładanym stopniem wbudowanym poniżej uchwytu do holowania, ułatwiają oczyszczanie przedniej szyby. Bezpieczeństwo podczas wykonywania tej czynności zapewniają dwa poprzeczne uchwyty zamocowane do przedniego grilla.

Reflektory główne i lampy kierunkowskazów stanowią odrębne elementy. W celu skuteczniejszej ochrony przed uderzeniem zostały osadzone w większej odległości od krawędzi zderzaka. Reflektory główne, a także dostępne w opcji reflektory przeciwmgielne i dalekosiężne, wbudowane w zderzak, są osłonięte stalowymi siatkami. Dostępny jest także wysokociśnieniowy układ spryskiwania reflektorów.

Aby uniknąć uszkodzeń w wyniku słabych uderzeń o przeszkody, stopnie wejściowe odseparowano od zderzaka. Dolny stopień jest podwieszony na gumowych pasach, odchylających się w kontakcie z przeszkodą. Pompa układu podnoszenia kabiny jest ukryta za zderzakiem po prawej stronie pojazdu.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!