Firma Feber z Sieradza jest odbiorcą jubileuszowej, 500-tysięcznej osi do przyczep i naczep Mercedes-Benz TrailerAxleSystems. Andrzej Kajda, szef działu eksportu Feber, był obecny przy zakończeniu produkcji tej osi.
– „Jesteśmy bardzo dumni z tego jubileuszu produkcyjnego. Gdy w 1996 roku rozpoczynaliśmy produkcję osi do przyczep i naczep nikt nie dawał nam większych szans” – mówi Norbert Rehbein, szef Trailer Axle Systems – „Tymczasem Mercedes-Benz TrailerAxleSystems istnieje już 15 lat i grono naszych klientów wciąż się powiększa” – dodaje.
Od września 2010 roku przedsiębiorstwa spedycyjne, korzystające z przyczep i naczep siodłowych wyposażonych w osie Mercedes-Benz TrailerAxleSystems, mogą korzystać z karty MercedesServiceCard. Do dzisiaj wystawiono MercedesServiceCard dla około 2000 przyczep i naczep wyposażonych w osie Mercedes-Benz. Wśród nich jest np. wiele mniejszych przedsiębiorstw transportowych w Polsce. Sieć ponad 2000 partnerów serwisowych Mercedes-Benz w Europie wykonuje konserwacje i naprawy osi Mercedes-Benz. Za pomocą karty MercedesServiceCard, spedytor może uregulować rachunek u partnerów serwisowych Mercedes-Benz. MercedesServiceCard można zamówić zarówno dla nowych, jak również używanych przyczep i naczep siodłowych z osiami Mercedes-Benz.
Oś DCA Airmaster posiada w korpusie osi zbiornik sprężonego powietrza dla układu hamulcowego i zawieszenia pneumatycznego. Pojemność zbiornika wynosi do 40 l sprężonego powietrza. Dzięki temu wyeliminowano tradycyjne zbiorniki sprężonego powietrza na naczepach albo przyczepach. Funkcja ta zwiększa przestrzeń pod przyczepą albo naczepą oraz zmniejsza masę nawet o 50 kilogramów. Pomimo zintegrowanego zbiornika sprężonego powietrza, oś DCA Airmaster nie waży więcej niż DCA Weightmaster. W najlżejszym wariancie do powszechnie używanych przyczep i naczep waży jedynie 395 kg.
DCA Weightmaster jest stosowana w prawie wszystkich przyczepach i naczepach. Do naczep o dużej pojemności i wysokości wewnętrznej 3,0 m została skonstruowana na tej podstawie oś DCA Megamaster. Dla obu osi dostępne są odsadzenia obręczy koła ET 120 lub ET 0 oraz koła w rozmiarze 19,5 cala i 22,5 cala, a średnica tarczy hamulcowej wynosi 370 lub 430 mm.
Oś kierowana do przyczep i naczep DCA Steermaster uzupełnia rodzinę osi DCA. DCA Steermaster jest najmłodszym członkiem tej rodziny, jednocześnie szczególnie lekkim. Oś DCA Steermaster, o maksymalnym wychyleniu koła na zakrętach o 16 stopni, zwiększa zwrotność przyczep i naczep. Wyraźnie mniejsze ścieranie opon podczas jazdy na zakrętach minimalizuje zużycie ogumienia i obniża o około trzy proc. zużycie paliwa przez 40- tonowy zestaw ciągnika z naczepą. Przy osiąganych w transporcie dalekobieżnym przebiegach 150 000 km można dzięki temu zaoszczędzić ponad 1000 l oleju napędowego rocznie.
Mercedes-Benz oferuje osie dla przyczep i naczep od 1996 roku. Oprócz osi do przyczep i naczep pojazdów ciężarowych, w zakładzie w Kassel produkuje się również osie i wały przegubowe do samochodów ciężarowych, autobusów i samochodów dostawczych. Zakład może wyprodukować około 1800 osi dziennie. W 2010 roku wyprodukowano tu około 410 000 osi i 165 000 wałów przegubowych.
Feber produkuje głównie naczepy wywrotkowe. Przedsiębiorstwo to sprowadza od 9 lat osie do naczep z zakładu Mercedes-Benz w Kassel.
Komentarze