Stabilny wzrost FM Logistic

, 2 stycznia 2012, 11:53

FM Logistic zamyka kolejny rok z obrotami sięgającymi 620 mln złotych, zyskało nowych klientów, przedłużyło umowy z obecnymi i zwiększyło zatrudnienie dając pracę kolejnym 250 osobom.

W 2011 FM Logistic zwiększyło liczbę pojazdów własnych o 35 nowych naczep. Otwarto nową platformę w Woli Bykowskiej i rozbudowano kolejne cztery.

Firma osiągnęła bardziej zrównoważony profil realizowanych misji logistycznych. Wzrasta zainteresowanie klientów usługami o dużej wartości dodanej (co-packing i co-manufacturing). Usługi Magazynowania stanowią obecnie około 1/3 sprzedaży FM Logistic w Polsce (28,6% z czego ok. 8% to składowanie, 21% handling i usługi administracyjne), usługi transportowe przynoszą w sumie 59% (30,3% pochodzi z transportu międzynarodowego, a 28,7% z transportu krajowego), usługi Co-packingu i Co-manufacturingu reprezentują 12,2% a usługi Customs/SCM 0,2%.

Klienci FM Logistic wywodzą się z sześciu sektorów aktywności. Obroty wśród nich kształtują się następująco: food industry (36%); retail (33%); home&personal care (16%); industrial&electronics (12%); luxury cosmetics (2%) i health (1%).

W FM Logistic w Polsce na koniec 2011 roku znajduje zatrudnienie 2 950 pracowników. Do dyspozycji klientów jest ponad 500.000 m2 powierzchni magazynowych i produkcyjnych, na 9 platformach usytuowanych w całym kraju.

W tym roku firma otworzyła nową powierzchnię magazynową w Woli Bykowskiej (Piotrków Tryb.) oraz kontynuowała zapowiadane rozbudowy platform w: Olszowej (Strzelce Opolskie), Błoniu, Jarostach (Piotrków Tryb.) i Mszczonowie.

Na przełomie 2010/2011 roku rozliczeniowego, FM Logistic rozpoczęło współpracę z kilkoma nowymi Klientami, takimi jak: Colgate (Europa Centralna – magazynowanie/dystrybucja/copacking/SCM); Sanofi-Aventis (magazynowanie/dystrybucja); Sandoz Lek (magazynowanie/dystrybucja); Hortex (dystrybucja) i Coty (copacking). Co więcej, aktualni klienci operatora także zdecydowali się na rozszerzenie zakresu współpracy o dodatkowe usługi np. Auchan (magazynowanie), Technicolor (co-manufacturing), Danone Fresh (dystrybucja), Michelin (magazynowanie/dystrybucja), IKEA (magazynowanie/dystrybucja), Lotte-Wedel (magazynowanie/dystrybucja) i GSK (dystrybucja, cross-docking).

W 2011 FM Logistic zwiększyło liczbę pojazdów własnych. Od maja operator dysponuje 35 nowymi naczepami. 30 z nich to najnowocześniejsze dostępne na rynku chłodnie 33-paletowe oraz 5 plandek typu Long Max. Ta inwestycja pochłonęła 7 milionów złotych.

Firma FM Logistic, umacniająca swoje kompetencje w usługach dla przemysłu farmaceutycznego, uzyskała w tym roku certyfikat GMP (Good Manufacutring Practice/Dobra Praktyka Wytwarzania) i GDP (Good Distribution Practice/ Dobra Praktyka Dystrybucji) w zakresie magazynowania i dystrybucji produktów farmaceutycznych. Nadanie tych certyfikatów, to potwierdzenie najwyższej jakości realizowanych przez operatora projektów logistycznych.

W rankingu firm TSL, publikowanym co roku na łamach dziennika „Rzeczpospolita”, FM Logistic zajęło szóstą pozycję w zestawieniu firm TSL, wg zysku brutto w 2010 r.

W planach na przyszłość operator wymienia umacnianie pozycji w sektorach kluczowych (FMCG, retail, kosmetyki i farmacja). Zamierza też rozszerzyć zasięg geograficzny poprzez budowę kolejnych platform w południowej Polsce i okolicach Poznania. Plany operatora zakładają też wzrost sprzedaży o ok. 10-15 proc. w skali roku.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!