Paweł Nowak z firmy DBK, autoryzowanego dealera DAF w Toruniu został Najlepszym Mechanikiem DAF roku 2011. W grudniu 2011 r. odbyło się uroczyste wręczenie nagród pięciu finalistom I Olimpiady Technicznej DAF.
Paweł wykazał się największą wiedzą z zakresu elektryki, sterowania silnikiem, pneumatyki i układu hamulcowego, układu jezdnego i napędowego, mechaniki i wiedzy ogólnej o marce DAF. W nagrodę otrzymał 46-calowy telewizor wraz z zestawem kina domowego BlueRay, a w lutym 2012 roku reprezentował będzie polskich mechaników na ogólnoeuropejskich zawodach dla mechaników DAF.
Pozostałymi finalistami OLIMPIADY zostali:
- Mariusz Olech, DBK Gdańsk – 2. miejsce
- Tomasz Fibig, ESA Trucks Poznań – 3. miejsce
- Adam Karolik, DBK Białystok – 4. miejsce
- Przemysław Szymaniak, WW Wanicki Świdnik – 5. miejsce
Olimpiada Techniczna DAF 2011 rozpoczęła się 11 kwietnia. Jej celem było wyłonienie najlepszego mechanika sieci dealerskiej DAF. Mogli w niej wziąć udział mechanicy pracujący w autoryzowanych serwisach DAF, wpisani do wewnętrznego systemu zarządzania szkoleniami TMS, którzy osiągnęli co najmniej pierwszy z czterech poziom wyszkolenia Basic. Do zawodów przystąpiło 100 mechaników z wszystkich oddziałów dealerskich DAF. Zawody trwały 8 miesięcy i składały się z 4 etapów.
W trakcie kwalifikacji uczestnicy odpowiadali na 50 pytań testu internetowego, umieszczonego na stronie. W etapie tym wyłonionych zostało 50 mechaników, którzy w kolejnych miesiącach rywalizowali ze sobą podczas praktycznych i teoretycznych zajęć.
Ćwierćfinał podzielono na dwie części – teoretyczną i praktyczną. W części teoretycznej zawodnicy mieli okazję wykazać się znajomością komputerowych systemów DAF, niezbędnych w codziennej pracy mechanika. W części praktycznej oceniane były dokładność wykonania i czas wykonania danego zadania, które obejmowały zagadnienia tj.: regulacja zaworów, ocena stanu akumulatorów czy kompresora, luzy zaworowe itp.
W półfinale zadaniem było zdiagnozowanie usterki na podstawie zlecenia, procedur diagnostycznych i wykonanych badań, prób, pomiarów i testów, wykonanie kompletnej naprawy oraz omówienie sposobu wykrycia i zdiagnozowania usterki oraz decyzji, co do podjętych działań naprawczych.
Finał polegał na jednoczesnym rozwiązywaniu przez 5 finalistów, wyłonionych w poprzednich etapach, takich samych zadań obejmujących zagadnienia: naprawę, procedury serwisowe DAF, procedury dotyczące części zamiennych, narzędzia specjalne i obsługę pojazdów innych jak np. autobusów, naczep. Kryterium oceny były poprawność wykonania napraw, zgodność z procedurami DAF i użycie narzędzi i systemów DAF.
Więcej informacji na www.olimpiadatechnicznadaf.pl.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
37.30.51.*, 7 grudnia 2012, 19:55 0 0
no pieknie.pawla znam,spoko gosc.znam go z iveco.bylem tam uczniem.taki w okularach.
Odpowiedz