Efektywne zarządzanie łańcuchem dostaw to niełatwe wyzwanie dla menedżerów logistyki. Z pomocą przychodzą systemy informatyczne, które umożliwiają zapewnienie usług odpowiedniej jakości przez dużych operatorów logistycznych i firmy spedycyjne, korzystające z usług podwykonawców. Przewoźnicy będący ostatnim ogniwem tego łańcucha stanowią swojego rodzaju wizytówkę dla zleceniodawcy i często od ich rzetelności zależy wizerunek firmy w oczach klienta końcowego.
Naprzeciw problemom związanym z zarządzaniem podwykonawcami wyszła firma Wtransnet, powołując w 2010 r. sekcję Wtranset Corporate, która oferuje trzy rozwiązania wspierające zarządzanie podwykonawcami oraz optymalizację procesów operacyjnych w tym zakresie.
Transport Manager
Jest systemem zarządzającym przydzielaniem ładunków podwykonawcom. Działa w czasie rzeczywistym, w oparciu o aktualne informacje o lokalizacji i dyspozycyjności ich pojazdów oraz wykorzystuje zebraną wiedzę operacyjną na temat taboru i specyfiki pracy poszczególnych przewoźników.
Spedytor wprowadzając do systemu zlecenie przewozu konkretnego ładunku otrzymuje natychmiastową informację o znajdujących się najbliżej przewoźnikach, którzy mają wolne pojazdy spełniające wymagane kryteria przewozu lub otrzymuje listę przewoźników, którzy stale jeżdżą dla firmy na danej trasie albo pochodzą z miejsca załadunku lub rozładunku. Rozwiązanie to ułatwia dokonanie optymalnego wyboru podwykonawcy dla danego zlecenia, co oszczędza czas i pieniądze.
Doc & Data
System zarządzania dokumentami pozwalający na lepszą kontrolę procesu certyfikacji przewoźników. Podwykonawcy, którzy posiadają dostęp do systemu mogą na bieżąco aktualizować swoje dane i uzupełniać dokumenty wymagane przez zleceniodawców oraz informować o zmianach taboru i możliwościach swoich usług. Dzięki bieżącej kontroli i weryfikacji danych Doc & Data zapobiega ewentualnym nadużyciom i zwiększa bezpieczeństwo łańcucha dostaw.
Tender Center
Platforma do zarządzania przetargami dla stałych podwykonawców. Oferuje możliwość wprowadzania wewnętrznych przetargów dla wybranej grupy przewoźników. Zaproszone do przetargu firmy składają swoje oferty na daną trasę lub zlecenie i system wyłania finalistów, którzy najlepiej spełniają zadane przez zlecającego kryteria. Ostateczny wybór przewoźnika należy do firmy zlecającej przetarg.
– „Te rozwiązania pozwoliły nam znacząco zredukować czas jaki przeznaczaliśmy na zarządzanie naszymi przewoźnikami zarówno w procesie ich certyfikacji, jaki i w trakcie zgłaszania ofert tras. Posiadamy obecnie ponad 1000 zweryfikowanych podwykonawców” – powiedział Juan Ramón Serrano, odpowiedzialny za Dział Zakupów Gefco Hiszpania. Gefco wdrożyło systemy Tender Center i Doc & Data w 10 krajach.
– W Wtransnet wierzymy, że w sektorze TSL jest wiele firm chcących rozwijać swoją działalność z innymi przedsiębiorstwami w oparciu o relacje wygrany-wygrany (Win-Win), które kierują się tymi samymi wartościami – rzetelnością i profesjonalizmem. Z tego powodu wprowadzamy innowacyjne serwisy ułatwiające nawiązywanie relacji biznesowych pomiędzy tego typu firmami w bezpiecznym i zaufanym otoczeniu.” – powiedział Jaume Esteve, dyrektor generalny Wtransnet.
Komentarze