Dwie nowości

, 12 marca 2012, 11:52

Pod koniec ubiegłego roku mogliśmy sprawdzić jak jeździ się nowym Actrosem podczas prezentacji w okolicy Ulm. Obecnie ruszyła już produkcja seryjna nowego modelu i otrzymaliśmy do testu ciągnik z 450-konnym silnikiem Euro 5, do którego podczepiliśmy naczepę BERGERecotrail austriackiej firmy Berger Fahrzeugtechnik.

Nowy Mercedes-Benz ActrosOd początku ciekawi byliśmy jak poradzi sobie nowa ciężarówka w nieprzyjaznym dla wszelkich samochodów środowisku naszych dróg. Silne mrozy i zimowe warunki uniemożliwiły nam obiektywne sprawdzenie zużycia paliwa. Mogliśmy za to bliżej poznać nowego Actrosa od strony właściwości jezdnych oraz powierzchni „mieszkalnej”.

Żeby zająć miejsce za kierownicą należy wspiąć się dość wysoko. Odpowiednio rozmieszczone cztery stopnie i poręcze ułatwiają tę czynność. Kiedy jednak w ręce trzymamy na przykład torbę, czynność ta przestaje być prosta. Bagaż wygodnie jest włożyć przez skrzynkę z szerokimi drzwiami, do której dostęp mamy również od środka kabiny.

Uważać należy przy wysiadaniu. W większości samochodów mamy trzy stopnie trzeba więc pamiętać o dodatkowym czwartym. Trudność stwarza też konieczność przesunięcia ręki w dół po poręczy. Nieco utrudnione wsiadanie i wysiadanie to cena, jaką płacimy za płaską podłogę w kabinie.

Okładka TRAILER Magazine 3/2012Wnętrze rekompensuje natomiast wszystkie niedogodności związane z wsiadaniem i wysiadaniem. Zgodnie z nowoczesnymi trendami panującymi we wzornictwie przestrzeń do pracy oddzielona jest od wypoczynkowej. Zasadę tą opartą na badaniach psychologicznych od dawna stosują architekci wnętrz mieszkalnych czy biurowych.

Kolorystyka wnętrza stwarza miłą atmosferę. Materiały tapicerskie są dobrej jakości choć mieliśmy zastrzeżenia do jakości niektórych plastików.  Wszystkie części są jednak doskonale spasowane i samochód robi wrażenie starannie wykonanego.

Podczas testów mrozy dochodziły do dwudziestu stopni poniżej zera, dzięki czemu mieliśmy okazję sprawdzenia ogrzewania postojowego, które zapewnia komfortową temperaturę. Poza tym na pochwałę zasługuje pozornie drobny szczegół, którzy docenią kierowcy spędzający życie w kabinie ciężarówek – tylna ściana kabiny nie jest zimna.

Miejsce pracy kierowcy w przeciwieństwie do przestrzeni przeznaczonej do wypoczynku, utrzymane jest w ciemnej tonacji. Przeważają ostre, proste płaszczyzny, a deska rozdzielcza skierowana jest w stronę kierowcy…

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!