MAN Truck & Bus dostarczy do Izraela 172 podwozia przegubowe z silnikami EEV dla systemów autobusowych Bus Rapid Transit „Metronit“ i „Red Line“. Wszystkie te autobusy są na całej długości niskopodłogowe.
Spółka „DAN Society for Public Transport“ zaprezentowała w Hajfie pierwsze egzemplarze z partii 172 autobusów, które w przyszłości będą stanowiły podstawę nowoczesnego systemu Bus Rapid Transit (BRT) w Hajfie i w Tel Awiwie. MAN Truck & Bus dostarcza w tym celu trzyosiowe podwozia przegubowych autobusów niskopodłogowych z silnikami wysokoprężnymi Common-Rail o mocy 360 KM, spełniającymi wymagania rygorystycznej normy dotyczącej emisji spalin EEV (Enhanced Environmentally Friendly Vehicle). Zabudowa autobusów wyposażonych w system klimatyzacji dostosowany do gorącego klimatu wykonana zostanie przez producenta zabudów Ha´argaz w Izraelu.
Michael Nagar, prezes zarządu, i Shmuel Rafaeli, dyrektor generalny przedsiębiorstwa transportowego DAN kładą nacisk nie tylko na ekologiczne silniki, ale także na wzornictwo: „Nowe sieci autobusów ´Metronit´ w Hajfie i ´Red Line´ w Tel Awiwie stwarzają możliwość wprowadzenia w krótkim czasie w tych rozwijających się metropoliach bardzo nowoczesnego systemu transportowego. Futurystyczne wzornictwo autobusów jest bezpośrednim dowodem na to, że rzeczywiście wdrażamy nasze innowacyjne pomysły dotyczące miejskiego transportu publicznego.“
Cechą szczególną podwozi autobusowych dostarczanych przez MAN jest niska podłoga na całej długości autobusu liczącej 18,75 metra. Dzięki temu rozwiązaniu i zastosowaniu czterech podwójnych drzwi zapewnione są wyjątkowo krótkie czasy wsiadania i wysiadania pasażerów na przystankach – jest to jedna z istotnych charakterystyk sprawnego systemu BRT.
Komentarze