Po pięćdziesięciu latach DAF 2600 powraca na BedrijfsautoRAI. Ciężarówka, nie mająca dawniej sobie równych pod względem komfortu jazdy, zadebiutowała na tej wystawie w 1962 roku. Model nazywany “Matką międzynarodowego transportu drogowego” można oglądać w trakcie BedrijfsautoRAI 2012, która trwa do 21 kwietnia w Hali 4 w Dziale Samochodów Klasycznych.
DAF 2600 był gwiazdą 45. wystawy RAI w 1962 roku. Napędzany 6-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 11,1 litra i mocy maksymalnej 220 KM. Przestronna kabina zapewniała kierowcy wygodę. Co więcej, duże przeszklenie kabiny oferowało znakomitą widoczność. Kierowca miał do dyspozycji regulowany fotel, natomiast fotel pasażera oferował możliwość złożenia oparcia do tyłu do pozycji poziomej. Do zwiększenia komfortu jazdy przyczyniał się też system ogrzewania i wentylacji
Kabina sypialna
DAF 2600 był jednym z pierwszych samochodów ciężarowych wyposażonych w kabinę sypialną. Dwie leżanki, z których górną można było całkowicie złożyć, zapewniały kierowcy i pomocnikowi wygodę. Dlatego też model ten świetnie nadawał się na potrzeby transportu dalekobieżnego.
Do roku 1974 wyprodukowano ponad 15 tysięcy egzemplarzy modelu DAF 2600. Ciągnik, który zaprezentowany zostanie na wystawie BedrijfsautoRAI należy do kolekcji DAF Museum w Eindhoven.
Komentarze