Aż pięć zespołów uczestniczących w Wyścigowych Mistrzostwach Ciężarówek 2012 będzie korzystało z pojazdów marki MAN. Pierwsze wyścigi po raz pierwszy odbyły się na torze w Stambule.
Dziewięciu z dziewiętnastu kierowców startujących w organizowanych przez FIA wyścigach ciężarówek będzie siedziało za kierownicą MAN-a. Oprócz pojazdów, zespoły otrzymają wsparcie w postaci doświadczenia ekspertów z Centrum Kompetencyjnego Silników w Norymberdze.
Aktualny mistrz Europy Jochen Hahn, jadący dotychczas jako „MAN in Black“, wystąpi teraz w białym bolidzie MAN o całkowicie nowej stylizacji. Pojedzie z numerem startowym 1, a więcej o jego planach można przeczytać w tym artykule.
Antonio Albacete to główny konkurent Hahna. W 2011 roku przegrał w finale sezonu dopiero na ostatnich metrach. Podobnie jak przed rokiem, w sezonie 2012 Albacete wystartuje czerwonym pojazdem Cepsa-MAN zespołu Trucksport Bernau.
Lutz Bernau wystawi nowego kierowcę – Francuza, Dominique'a Lachèze. Ma wieloletnie doświadczenie w wyścigach ciężarówek. Startuje już od 1994 roku. Przed trzema laty ścigał się gościnnie za kierownicą ciężarówki Bernau.
Niemiecki przedsiębiorca transportowy René Reinert po raz pierwszy występuje w ETRC 2012. Planuje uczestniczyć we wszystkich wyścigach. Nawiązał kontakt z Mistrzem Europy, Jochenem Hahnem, który ze swoim teamem odpowiada za budowę ciężarówki wyścigowej Reinerta i wraz z jego załogą zapewnia serwis podczas wyścigów. Reinert jest nowicjuszem w sportach motorowych. Przed rozpoczęciem nowego sezonu wyścigowego uczestniczył jako kierowca gościnny w kilku innych przejazdach, by zdobyć doświadczenie przed rozpoczęciem rywalizacji na serio.
Zespół Frankie OXXO Racing Team rozpoczął sezon z trzema ciężarówkami, prowadzonymi przez kierowców z Czech, Węgier i Rosji. Przed sezonem 2012 udało się połączyć w jedną drużynę Frankie Vojtíška i węgierski zespół OXXO. Oprócz Czecha i Węgra, jako trzeci w zespole jedzie Alexander Lvov (RUS).
– „Przerwę zimową wykorzystaliśmy przede wszystkim do optymalizacji oprogramowania“ – powiedział podczas testów w Nogaro Artur Klein, kierownik zespołu w Centrum Projektowania Silników w Norymberdze – „Turbodoładowanie w ciężarówkach wyścigowych uzupełniliśmy o zawory wastegates: dzięki temu kierowcy dysponują zdecydowanie większym zakresem obrotów. Poza tym jeszcze raz wyraźnie poprawiliśmy możliwość zadziałania naszego napędu stosowanego w ciężarówkach wyścigowych.“ – dodał.
Zespoły poprawiły też pojazdy pod względem bezpieczeństwa. Skrzynki ochronne i pałąki w pojazdach muszą na przykład spełniać znacznie wyższe wymagania w zakresie wytrzymałości.
Kalendarz wyścigów FIA Truck Racing 2012:
12-13 maja – Istanbul Park – Turcja 19-20 maja – Misano – Włochy 9-10 czerwca – Albacete – Hiszpania 23-24 czerwca – Nogaro – Francja 30 czerwca-1 lipca – Donington Park – Wielka Brytania 14-15 lipca – Nürburgring – Niemcy |
28-29 lipca – Smoleńsk – Rosja 1-2 września – Most – Czechy 22-23 września – Zolder – Belgia 6-7 października – Jarama – Hiszpania 13-14 października – Le Mans – Francja |
Komentarze