Najoszczędniejszy polski kierowca wyłoniony

29 maja 2012, 13:14

22,2 l/100 km – takim zużyciem paliwa może pochwalić się zwycięzca finału polskich eliminacji The Drivers Fuel Challenge 2012 – Paweł Ozimek, reprezentujący firmę EPO-TRANS LOGISTIC z Tychów. W sobotę, 26 maja br. pokonał on trasę konkursową o długości 19 km w 21 minut i 30 sekund. Czas przejazdu odegrał tu istotną rolę – drugi zawodnik uzyskał identyczne spalanie, ale był wolniejszy. Paweł Ozimek będzie przedstawicielem polskich kierowców w Regionalnym Wielkim Finale konkursu w Ołomuńcu.

Uczestnicy ścisłego finału (II rundy) w polskim finale The Drivers’ Fuel Challenge. Od lewej: Mariusz Rolnik, Mariusz Mazurek, Paweł Ozimek, Dariusz SerafińskiW trakcie polskiego finału konkursu rozegrano dwie rundy konkursowe. W pierwszej rundzie uczestników podzielono na dwie grupy – jazdy konkursowe odbywały się bowiem na dwóch identycznie wyspecyfikowanych zestawach – pojazdach Volvo FH w edycji Fuel Champion (ciągniki siodłowe w konfiguracji 4×2 z silnikiem o mocy 460 KM oraz zautomatyzowaną skrzynią biegów Volvo I-Shift, wyposażone w opony Michelin X Energy Savergreen) z obciążoną naczepą Krone (waga każdego zestawu: 35 680 kg).

Zwycięzca polskiego finału The Drivers’ Fuel Challenge 2012 - Paweł Ozimek z firmy EPO-TRANS lOGISTICRunda ta, w której kierowcy pokonywali jednakową dla wszystkich trasę konkursową o długości ok. 23 km, pozwoliła na wyłonienie czterech ścisłych finalistów – po dwóch najlepszych kierowców z każdej grupy, którzy weszli do rundy drugiej. To właśnie w jej trakcie miała miejsce ostateczna rozgrywka i wyłoniony został zwycięzca polskiego finału konkursu.

Ostateczna runda, do której przystąpiło czterech kierowców, rozegrana została na pojeździe Szkoły Doskonalenia Jazdy Volvo Trucks – zestawie Volvo FH 460 ze skrzynią biegów I-Shift oraz obciążoną naczepą (waga zestawu: 35 680 kg), a jej uczestnicy mieli do pokonania odcinek trasy o długości 19 km.

Uczestnicy, goście i organizatorzy polskiego finału The Drivers Fuel Challenge 2012 Ostatecznym zwycięzcą polskiego finału The Drivers’ Fuel Challenge został Paweł Ozimek z firmy EPO-TRANS LOGISTIC z Tychów, który w rundzie finałowej osiągnął najlepszy wynik: zużycie paliwa na poziomie: 22,2 l/100 km oraz czas przejazdu: 21minut i 30 sekund. To właśnie czas okazał się czynnikiem rozstrzygającym, bowiem zdobywca drugiego miejsca w polskim finale – Mariusz Mazurek z firmy MTRANS osiągnął identyczne zużycie paliwa, ale odcinek konkursowy przejechał w dłuższym czasie.

Puchary dla polskich finalistów konkursu The Drivers’ Fuel Challenge 2012 Paweł Ozimek, jako zwycięzca polskiego finału The Drivers’ Fuel Challenge weźmie udział w ostatecznej rozgrywce – zaplanowanym na połowę października Wielkim Finale konkursu na poziomie Regionu Europy Centralno-Wschodniej Volvo Trucks w czeskim Ołomuńcu, gdzie będzie walczył o nagrodę główną – samochód osobowy Volvo C30 DRIVe oraz dla firmy – voucher Volvo o wartości 10 000 euro.

W polskich eliminacjach wzięło udział 649 kierowców, spośród których wyłoniono 17 uczestników sobotniego finału – najlepszych zawodników pięciu regionalnych półfinałów, rozgrywanych od 14 kwietnia do 19 maja, a także zeszłoroczny zwycięzca finału Mistrzostw na rynku polskim. Pomiaru zużycia paliwa dokonywano przy pomocy systemu Dynafleet, będącego na wyposażeniu pojazdów konkursowych.

Pojazd konkursowyWyniki ścisłego finału The Drivers’ Fuel Challenge w etapie krajowym:

  1. Paweł Ozimek, EPO-TRANS LOGISTIC; zużycie paliwa: 22,2 l/100 km, czas: 21:30
  2. Mariusz Mazurek, MTRANS; zużycie paliwa: 22,2 l/100 km, czas: 22:13
  3. Dariusz Serafiński, PAWTRANS HOLDING; zużycie paliwa: 23,4 l/100 km, czas: 21:02
  4. Mariusz Rolnik, ZTE RADOM; zużycie paliwa: 23,7 l/100 km, czas: 21:21
     

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!