Firma FedEx Corp. poinformowała o sfinalizowaniu przez jednostkę biznesową FedEx Express zakupu polskiej firmy kurierskiej Opek Sp. z o.o. Transakcja umożliwi rozszerzenie oferty obu przedsiębiorstw oraz zapewni klientom dostęp do szerszej gamy usług międzynarodowych i krajowych.
Dzięki połączeniu obu firm FedEx Express uzyska dostęp do ogólnokrajowej sieci spedycji lądowej, która przynosi roczne przychody szacowane na 70 mln USD i zapewnia obsługę 12,5 mln przesyłek rocznie. Klienci firmy Opek uzyskają z kolei dostęp do globalnej sieci FedEx.
„Polska gospodarka należy do największych w Europie Środkowo-Wschodniej, w związku z czym wejście na polski rynek stwarza ogromne możliwości klientom, którzy chcą docierać do nowych odbiorców i zwiększać obroty. Dobra sytuacja gospodarcza Polski i ogromna popularność handlu elektronicznego przyczyniają się do wzrostu popytu na usługi przewozowe. W związku z tym uznajemy polski rynek za kluczowy dla naszej strategii inwestycyjno-rozwojowej” — powiedział Michael L. Ducker, dyrektor ds. działalności operacyjnej, FedEx Express.
„FedEx wszedł na polski rynek w 1989 r. i od tego czasu stale rozszerza gamę oferowanych usług. Zakup Opek stanowi kolejny istotny krok na drodze do umocnienia naszej pozycji na polskim rynku oraz przyspieszenia rozwoju w tym atrakcyjnym gospodarczo regionie” — powiedział Gerald P. Leary, prezes FedEx Express na Europę, Bliski Wschód, subkontynent indyjski i Afrykę. „FedEx dokłada wszelkich starań, aby zapewnić najwyższą jakość obsługi klienta i stworzyć znakomite warunki pracy. W związku z tym z przyjemnością witamy pracowników firmy Opek w naszym globalnym zespole”.
„Połączenie jest istotnym punktem zwrotnym zarówno dla naszych klientów, jak i pracowników oraz kurierów. Klienci skorzystają z bezpośredniego dostępu do ogólnoświatowej sieci FedEx, a pracownicy dołączą do jednej z najbardziej cenionych firm na świecie. Transakcja ta otwiera nową erę w historii naszego przedsiębiorstwa” — powiedział Marek Opiński, dyrektor generalny firmy Opek.
Opek to firma rodzinna założona w 1994 r., dysponująca rozbudowaną siecią spedycyjną o zasięgu ogólnopolskim. Przedsiębiorstwo posiada zautomatyzowane centrum dystrybucyjne w podwarszawskich Łomiankach, a także dodatkowe centra przeładunkowe w Łodzi i Katowicach. Łącznie Opek ma 44 oddziały na terenie całej Polski. Spółka zatrudnia ponad 1200 pracowników, a także ma podpisane umowy z ponad 1300 kierowcami.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
83.24.196.*, 26 listopada 2013, 22:30 0 0
będą musieli się napracować bo w tym miesiącu co 3 moja przesyłka nadana w opeknie dociera na czas
Odpowiedz