Zespół stworzony przez pasjonatów

, 29 czerwca 2012, 15:44

Po czwartej rundzie wyścigów ETRC w Nogaro w klasyfikacji generalnej nadal dominuje Jochen Hahn, chociaż dobrą formę pokazał także Antonio Albacete i Dominique Lacheze. Na uwagę zasługuje jednak wysokie miejsce Anthony’ego Janiec z zespołu Team 14 Renault, składającego się z ochotników. Wyścigi odbyły się na torze Nogaro we Francji w miniony weekend (23-24 czerwca 2012 r.). Kolejną rundę wyścigów będzie można obserwować na żywo przez Internet.

27-letni francuski kierowca – Anthony Janiec – jest właścicielem małej firmy budowlanej we Francji. W 2007 roku ukończył serię szkoleń w kategorii samochodów jednomiejscowych. Jednak znalezienie pieniędzy na udział w wyścigach aut osobowych było zbyt trudne, więc zamiast tego został wprowadzony do świata wyścigów pojazdów ciężarowych. To okazało się strzałem w dziesiątkę.

Team 14 nie tylko ściga się na pojazdach ciężarowych marki Renault. Większość zespołu pracuje również w firmie Renault w dziale badań lub kontroli jakości. Wszyscy członkowie zespołu biorą udział w wyścigach pojazdów ciężarowych z czystego zamiłowania do tego sportu.

– „Jesteśmy grupą ludzi, która lubi to co robi. Nie staramy się zarobić na tym pieniędzy. Stworzyliśmy zespół, a następnie znaleźliśmy naszego kierowcę: Anthony’ego. Jest wspaniałym kierowcą – myśli pozytywnie, precyzyjnie opisuje usterki w samochodzie i dobrze motywuje cały zespół. Praca z nim to prawdziwa przyjemność” – powiedział Dominique Kolow, Szef zespołu.


Renault Premium Teamu 14 jest wyposażone w 13-litrowy silnik Renault DXI13, który w standardowej wersji ma moc 500 KM. Jego wersja wyścigowa rozwija moc ponad 1060 KM. Posiada zabudowaną, seryjnie produkowaną 16-stopniową przekładnię ZF, ale podczas wyścigów kierowcy zazwyczaj używają tylko dwóch, ewentualnie trzech najwyższych przełożeń. Stosowane paliwo to wyścigowy olej napędowy o wyższym stopniu rafinacji od tradycyjnego diesla.

Całości dopełniają opony wyścigowe Goodyeara do pojazdów ciężarowych, które są bardziej miękkie i mają krótszy okres eksploatacji, ale zapewniają znacznie lepszą przyczepność niż tradycyjne opony. W czasie dwudniowych wyścigów, odbywających się w weekendy, zespół zużywa od 8 do 12 opon. Ich poziom zużycia zależy od toru wyścigowego – na niektórych torach jest ono wyższe, niż na innych.

Zespół często korzysta z warsztatu w fabryce kabin do pojazdów ciężarowych Renault w miejscowości Blainville-sur-Orne w Dolnej Normandii, gdzie ma dobre warunki do testowania podzespołów i weryfikacji stanu technicznego ciężarówki. Dotychczas największym osiągnięciem Anthony’ego było zajęcie trzeciego miejsca na ulubionym torze Le Mans w 2010 roku. Jego sentyment do tego miejsca sięga jeszcze czasów, gdy ścigał się autami osobowymi.

Kolejna runda wyścigów zostanie rozegrana na torze Donington Park w Wielkiej Brytanii w sobotę i niedzielę, 30 czerwca i 1 lipca 2012 r. Będzie można oglądać ją na stronie www.renault-trucks.com/truckracing, dostępnej przez komputer, iPad oraz smartfon. Wrażenia z pewnością będą niezapomniane dzięki siedmiu kamerom zainstalowanym wzdłuż całego toru oraz w wyścigowych ciężarówkach Renault Trucks-MKR Technology.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!