Jochen Hahn z zespołu wyścigowego Castrol Team Hahn Racing MAN, ścigający się na oponach Goodyeara prowadzi po piątej rundzie Międzynarodowych Mistrzostw Europy FIA (Federation Internationale de l’Automobile) w Wyścigach Pojazdów Ciężarowych. Zmagania odbyły się na torze Donington Park w Wielkiej Brytanii w miniony weekend (30.06 – 1.07).
W sobotę pierwszy wyścig wygrał Hahn, natomiast w drugim zwyciężył David Vrsecky z zespołu Buggyra International Racing Team System, prowadzący Freightlinera. W niedzielę najlepszy okazał się Antonio Albacete z zespołu Equipo Cepsa, za kierownicą ciężarówki MAN, a Norbert Kiss z Frankie Oxxo Truck Racing Team, także prowadzący pojazd marki MAN zajął drugie miejsce. Kolejny wyścig zostanie rozegrany na torze Nürburgring w Niemczech w dniach 13-15 lipca br.
Wyścigowa ciężarówka waży minimum 5,5 tony i osiąga prędkość do 160 km/h – w tak ekstremalnych warunkach opony mają podstawowe znaczenie dla osiągów pojazdu. Opony wyścigowe Goodyeara do pojazdów ciężarowych są skonstruowane przy użyciu tej samej bazy osnowy, która jest wykorzystywana w oponach Goodyear Regional RHS II w rozmiarze 315/70R22,5. Aby zwiększyć osiągi oraz sztywność boczną, a przy okazji zmniejszyć zagrożenie przegrzania się opony, wersja wyścigowa produktu została lekko zmodyfikowana.
Wyścigowe Goodyear Regional RHS II różnią się od standardowego produktu głównie bieżnikiem. Podczas startów rozgrzewa się on do bardzo wysokich temperatur, aby zapewnić optymalną przyczepność pojazdowi. Dlatego właśnie opony wyścigowe Goodyeara do pojazdów ciężarowych posiadają specjalnie zaprojektowany bieżnik. Gwarantuje on przyczepność zarówno w czasie jazdy na suchej, jak i na mokrej nawierzchni. Co więcej, jego właściwości są niezmienne w całym zakresie temperatur, na działanie których bieżnik jest narażony podczas zawodów. Dobra charakterystyka ścieralności opony zapewnia również dobre osiągi w całym okresie eksploatacji ogumienia.
Komentarze