Całkowicie elektryczne Midlum z chłodnią

16 lipca 2012, 14:04

W Bernie zaprezentowano e-Truck – prototyp, będący wynikiem połączenia 13-tonowego, w pełni elektrycznego Renault Midlum z chłodnią, również całkowicie zasilaną energią elektryczną. Drugi taki pojazd dołączy do floty Nestle Switzerland już we wrześniu. Oba pojazdy będą dostarczały lody i mrożonki Nestle Frisco-Findus do sklepów w Zurychu i w regionie Lozanny.

Współpraca Nestle Switzerland i Renault Trucks będzie okazją do przetestowania baterii najnowszej generacji, zoptymalizowania podzespołów i znalezienia najlepszych rozwiązań przed przystąpieniem do dalszych badań nad tego typu pojazdami. Oba pojazdy oddane do dyspozycji Frisco będą mogły przewozić 3 tony lodów i mrożonek przemieszczając się codziennie między 30-50 sklepami w obrębie 60-100 km. Pierwszy pojazd rozpocznie pracę już w lipcu na terenie Zürichu, a jego „brat bliźniak” trafi we wrześniu do Lozanny.

Oba pojazdy Renault Midlum 13 ton są wyposażone w chłodnie zasilane energią elektryczną. Silnik rozwija moc 103 kW, a maksymalna prędkość wynosi 90 km/h. Pojazdy są wyposażone w system, dzięki któremu odzyskują energię w czasie hamowania. Całkowita pojemność podwójnego akumulatora litowo-jonowego wynosi 170 kWh, co przekłada się za zasięg operacyjny rzędu 140 km. Ładowanie w standardowej stacji trwa 8 godzin.

W wyniku porozumienia z elektrownią Romande przewiduje się zainstalowanie na początek do końca tego roku fotoogniw o powierzchni kilku tysięcy metrów kwadratowych na różnych budynkach Nestle, w Vavey i Tour-de-Peliz. Wyprodukowana w ten sposób energia wystarczy do zasilenia 30 pojazdów elektrycznych przez cały rok! Jeśli chodzi o energię produkowaną, zostanie ona oddana do sieci Romande Energie, przyczyniając się tym samym do zwiększenia ilości energii odnawialnej produkowanej i eksploatowanej w regionie.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!