Jochen Hahn z zespołu Castrol Team Hahn Racing jadący MAN-em na oponach Goodyeara jest liderem po siódmej rundzie Europejskich Mistrzostw Wyścigów Pojazdów Ciężarowych (FIA ETRC), które odbyły się w Smoleńsku w miniony weekend (28-29 lipca ). Pierwszy sobotni wyścig wygrał Antonio Albacete z teamu Equipo Cepsa, zaś w drugim wyścigu zwyciężył Rene Reinert – obaj za kierownicą MAN-ów. W niedzielę Jochen Hahn wygrał oba wyścigi. Kolejna runda serii odbędzie się w miejscowości Most w Czechach 1 i 2 września br., po tradycyjnej sierpniowej przerwie.
Opony Goodyear Truck Racing pomagają bić rekordy
Opony Goodyear Truck Racing, stosowane przez wszystkie zespoły ścigające się w Mistrzostwach, zamontowano również na ciężarówce, która ostatnio pobiła dwa światowe rekordy prędkości. Chodzi o Mean Green – najszybszy na świecie hybrydowy pojazd ciężarowy.
Mean Green pobił rekordy w kwietniu br. na lotnisku Wendover w stanie Utah w USA. Zbudowana przez Volvo ciężarówka, której właścicielem i kierowcą jest Boije Ovebrink, pobiła należący do niej samej międzynarodowy rekord prędkości w jeździe na kilometr ze startu zatrzymanego, a także w jeździe na kilometr ze startu lotnego.
Wyniki potwierdzone przez FIA to:
- Kilometr ze startu zatrzymanego – 153,252 km/h (poprzedni rekord: 152,253 km/h)
-
Kilometr ze startu lotnego – 236,577 km/h (poprzedni rekord: 218,780 km/h)
Goodyear Dunlop ściśle współpracował nad przygotowaniem opon do Mean Green – maszyny, która wyróżnia się ogromną mocą 2100 koni mechanicznych oraz momentem obrotowym sięgającym 6770 Nm. Dzięki temu od zera do 100 km/h przyspiesza zaledwie w cztery sekundy.
Opony Goodyear Truck Racing 315/70R22.5 zamontowane na osi sterującej są identyczne ze stosowanymi w Europejskich Mistrzostwach Wyścigów Pojazdów Ciężarowych FIA. Na oś napędową Goodyear zbudował specjalne, pojedyncze opony o rozmiarze 495/45R22.5. Skonstruowano je na bazie osnowy opon 495/45R22.5 Goodyear Marathon LHD.
Komentarze