Pojazdy producenta autobusów z Bolechowa, według czytelników „Rzeczpospolitej” znalazły się wśród pięciu najbardziej rozpoznawalnych marek, które kojarzą się z polską. Kolejne miejsca zajęły : Wódka Żubrówka, gra komputerowa „Wiedźmin”, czekolada Wedel oraz Koncern miedziowy KGHM.
W specjalnym głosowaniu na portalu Facebook, czytelnicy dziennika podali 25 powodów dzięki którym Polacy powinni odczuwać dumę z swojego kraju. Swoje głosy można było oddać w pięciu kategoriach : Miejsce, budowle, wydarzenia związane z Polską oraz marki które kojarzą się z naszym krajem. Solaris zajął pierwsze miejsce w kategorii marki, będąc jedyną marką z segmentu B2B ( ang. Business to Business ) .
– Wyróżnienie naszej firmy przez czytelników dziennika „Rzeczpospolita” jest dla nas powodem do prawdziwego zadowolenia. Dowodzi ono bowiem iż marka Solaris na dobre wpisała się w katalog polskich produktów – mówi Małgorzata Olszewska, Członek Zarządu firmy, Dyrektor Pionu Sprzedaży i Marketingu. – Jest nam niezwykle miło, że użytkownicy mediów społecznościowych oprócz marek obecnych na rynku konsumenckim docenili także jakość, niezawodność marki, z której co prawda korzystają na co dzień, ale nie mogą jej kupić w sklepie – dodaje.
W kategorii „najciekawsze miejsce” wygrały Mazury, otrzymując prawie dwukrotnie więcej punktów, niż zdobywca drugiego miejsca – miasto Kraków. Zwycięzcami w pozostałych kategoriach okazali się: Zamek Królewski na Wawelu, pierogi oraz Bitwa pod Grunwaldem – jako wydarzenie, które najbardziej kojarzy się z Polską.
(pk)
Komentarze