Wkrótce na rynku samochodów ciężarowych średniego- i dalekiego zasięgu pojawi się nowy ciągnik siodłowy – Mercedes Antos. Równolegle z jego premierą, Fleetboard zamierza wprowadzić nowe usługi telematyczne dla swojego systemu.
Nowością którą Fleetboard wprowadza jest możliwość darmowego testowania systemu przez miesiąc oraz możliwość kontrolowania maszyny za pomocą smartphone czy tabletu. Dzięki temu dyrektorzy czy spedytorzy którzy muszą być w miarę mobilni, mogą bez problemu kontrolować podległe im pojazdy, a w razie awarii mechanicy z autoryzowanych serwisów mogą jeszcze w serwisie zdiagnozować dany problem.
Firma Fleetboard istnieje od 2000 roku i należy do grupy Daimler. Oferuje system telematyczny, który pozwala przewoźnikowi na bieżąco kontrolować określone parametry pojazdu : prędkość, użycie hamulców, mapa charakterystyk, postoje, czas postoju przy pracującym silniku jak również warunki pracy pojazdu przy średnim wzniesieniu i obciążeniu pojazdu. Dzięki tym danym można zwiększyć ekonomiczne wykorzystanie floty. Urządzenie jest na stale zamontowane w pojeździe i wyposażone jest dwie anteny GPS i GSM. Dodatkowo podłączone jest do szyny CAN, skąd czerpie wszystkie informacje. Dzięki temu możliwe jest ustalenie pozycji maszyny oraz wysyłanie do klienta żądanych przez niego danych. Producent podaje, że w samochodach ciężarowych wyposażonych w ten system, zużycie paliwa spadło od 5 do 15 procent. W przypadku Sprintera zużycie paliwa ma być zmiejszone o około 30 procent.
Producent na razie nie podaje miesięcznego kosztu korzystania z urządzenia.
(pk)
Komentarze