Wielton i Aluvan prezentują nową naczepę

, 8 października 2012, 10:07

Na początku października 2012 r. odbyła się polska premiera nowej naczepy chłodni firmy Wielton. Jej najważniejszą cechą jest przede wszystkim mniejsza masa własna i lepsza izolacyjność. Produkt, który powstał we współpracy z firmą Aluvan z Końskich, miał premierę podczas targów w Hanowerze. Pierwsze egzemplarze od kilku miesięcy są testowane w różnych warunkach.

Konstruktorom udało się zwiększyć ładowność naczepy o 500 kg, co przekłada się na realne korzyści, związane z możliwością załadowania większej ilości towaru. Redukcję masy uzyskano przez zastosowanie wysokowytrzymałej stali S700 w ramie oraz stworzenie specjalnej konstrukcji ścian bocznych, podłogi, ściany przedniej, drzwi oraz okalających profili kompozytowych.

W zależności od zamówienia, w naczepie mogą być zamontowane różne agregaty chłodnicze. Nie zabrakło praktycznych kratek przewietrzających, umieszczonych w ścianie i drzwiach tylnych naczepy, a także rejestratora temperatury i drukarki.

Przy współpracy z firmą Sava stworzono uszczelki drzwi o specjalnej konstrukcji. Pod sufitem zainstalowano rękawy, równomiernie rozprowadzające powietrze. Stalowe zabezpieczenie ściany przedniej i parownika agregatu ma dwie funkcje – chroni parownik przed uszkodzeniem i poprawia cyrkulację powietrza. Lepszą cyrkulację powietrza uzyskano również dzięki większej wysokości wewnętrznej naczepy (2660 mm). Konstrukcja zabudowy została stworzona z płyt typu „sandwich”. Płyty są izolowane bezfreonową pianką poliuretanową, bez mostków cieplnych. Poszycie zewnętrzne i wewnętrzne stworzono z płyt z laminatu poliestrowo-szklanego z żelkotem. Zastosowane rozwiązania pozwoliły na uzyskanie współczynnika przenikalności cieplnej na poziomie K=0,38, niższego w porównaniu z konkurencyjnymi produktami. Produkt uzyskał certyfikaty VDI oraz FRC, badania przenikalności cieplnej wykonano we współpracy z Politechniką Poznańską.

Ściany boczne, ściana przednia i drzwi są zabezpieczone w dolnej części profilem aluminiowym. Opcjonalnie ładunek można zabezpieczyć za pomocą listwy drążków mocowania ładunku na ścianach bocznych. Podłoga jest zabezpieczona wylewką antypoślizgową, wyłożoną w tylnej części blachą aluminiową. Jako opcja dostępna jest podłoga w całości wyłożona blachą aluminiową.

Naczepa, oprócz wyróżniających się parametrów, charakteryzuje się także nowoczesnym wyglądem. Zawdzięcza to specjalnej konstrukcji kompozytowych profili okalających, nowej skrzyni na palety oraz kompozytowemu profilowi mocowania oświetlenia. Ościeżnice ramy tylnej wykonano ze stali nierdzewnej i pokryto warstwą lakieru. 2 zamki i 4 zawiasy również wykonane są ze stali nierdzewnej. Standardowym wyposażeniem naczepy są odboje Roll-Stop nowej generacji.

Wyposażeniem zewnętrznym naczepy są m.in. skrzynka narzędziowa, drabinka wejściowa, kliny zabezpieczające i uchwyty promowe, nogi podporowe 24/50 ton oraz kosz koła zapasowego. Zastosowano również nowy wzór błotników z listwą antrybryzgową.

Podwozie jest konstrukcją spawaną z wysokowytrzymałej stali S700. W miejscu podparcia portalu tylnego zaprojektowano silną konstrukcję ramy. Przednia część ramy zagłębia się w podłodze skrzyni.

Naczepę prezentowali Włodzimierz Masłowski i Mariusz Golec z firmy Wielton oraz Piotr Mikita z Aluvan.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!