Od 2013 r. na liście wyposażenia obowiązkowego nowych samochodów ciężarowych znajdzie się system hamowania awaryjnego oraz system ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu. TRW zaprezentowała nowe urządzenia, które mogą spełniać taką funkcję.
Innowacje TRW w zakresie systemów wspomagania kierowcy
Targi samochodów użytkowych IAA w Hanowerze, stały się areną prezentacji nowych pomysłów firmy TRW. Wśród nowości znalazły się radar i czujniki kamerowe, które mogą służyć jako części systemu hamowania awaryjnego (AEB) i systemu ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu (LDW).
Radar średniego zasięgu 24 GHz (AC100) TRW to rozwiązanie wspierające działanie takich funkcji jak: ostrzeganie przed kolizją, informowanie o zmianie dystansu do obiektów, hamowanie łagodzące siłę zderzenia, aktywny tempomat "ACC", czy automatyczna aktywacja systemów bezpieczeństwa i układu hamulcowego. AC100 oferuje wiele funkcji obecnie wytwarzanego radaru 77 GHz "AC20" TRW, montowanego w samochodach osobowych segmentu premium. Nowy radar jest o wiele tańszy w produkcji, m.in. dzięki niższej częstotliwość pracy i nowej konfiguracji. Jest w stanie wykrywać pojazdy oddalone o 150 m w każdych warunkach jazdy.
Skalowalne czujniki kamer (S-CAM) TRW są w stanie współpracować z systemami ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu, utrzymaniu pasa ruchu, ostrzeganiu o kolizji czołowej, systemem rozpoznawania odległości do obiektu przed pojazdem, znaków drogowych, automatycznej regulacji zasięgu świateł, czy wykrywania pieszych.
System radarowy AC100 wszedł już do produkcji seryjnej. Od przyszłego roku fabryki zaczną wytwarzać także skalowalną kamerę S-CAM w technologii Mobileye. Będzie ona wykorzystywana przez jednego z głównych europejskich producentów ciężarówek.
Komentarze