Cummins i Komatsu pracują nad wodorową wywrotką

19 sierpnia 2022, 11:30

Cummins i Komatsu zawarły umowę o współpracy nad rozwojem bezemisyjnych pojazdów. Bazując na dziedzictwie partnerstwa silników wysokoprężnych z szeroką gamą maszyn górniczych i budowlanych, Cummins i Komatsu początkowo skupią się na technologiach zerowej emisji zanieczyszczeń, w tym na rozwiązaniach wodorowych ogniw paliwowych dla dużych ciężarówek górniczych.

komatsu 980e

– Wiedza Komatsu w górnictwie oraz projektowaniu i integracji sprzętu w połączeniu z naszymi zaawansowanymi technologiami zasilania, w tym wodorowymi ogniwami paliwowymi, przyspieszy dekarbonizację sprzętu górniczego – powiedział Amy Davis, wiceprezes i prezes New Power w Cummins. – Przemysł wydobywczy ma ogromny potencjał, aby przewodzić w przyjmowaniu rozwiązań odnawialnych.

W sierpniu 2021 roku Komatsu ogłosił koncepcję ciężarówki power agnozowej dla pojazdów transportowych, które mogą pracować z różnych źródeł energii, z silnikami spalinowymi, akumulatorowymi i wodorowymi ogniwami paliwowymi. Współpraca z Cummins uzupełnia rozwój firmy Komatsu w zakresie ciężarówki agnostycznej.

Firma Cummins posiada gamę akumulatorów, układów ogniw paliwowych i elektrolizerów (do wytwarzania wodoru), które są kluczowymi elementami konstrukcyjnymi dekarbonizacji. Obie firmy mają za sobą historię na światowym rynku wydobywczym i możliwości techniczne niezbędne do opracowywania nowych rozwiązań.

– Cummins jest długoletnim partnerem Komatsu i inwestuje w kluczowe technologie niezbędne do wspierania transformacji energetycznej w górnictwie. Są to technologie o krytycznym znaczeniu, które pomagają klientom z górnictwa zmniejszyć emisję dwutlenku węgla i przyspieszyć neutralność węglową. Bazując na naszej współpracy z Cummins, pracujemy nad przyspieszeniem wdrażania zrównoważonych rozwiązań dla naszych klientów – powiedział Masayuki Moriyama, Prezes Działu Biznesu Górniczego w Komatsu.

Komatsu dąży do minimalizacji wpływu na środowisko poprzez swoją działalność, ukierunkowanie na redukcję 50% emisji CO2 z wykorzystaniem produktów i produkcji sprzętu do 2030 (w porównaniu do poziomu z 2010) oraz cel osiągnięcia neutralności węglowej do 2050 roku. Komatsu pracował nad zmniejszeniem emisji gazów cieplarnianych dla klientów poprzez rozwój produktów w wielu obszarach, w tym wywrotki z silnikiem wysokoprężnym, koparki hybrydowe, koparki elektryczne, możliwości magazynowania energii odzyskowej i programy oszczędzania paliwa.

W 2021 roku Komatsu ogłosił utworzenie sojuszu na rzecz gazów cieplarnianych (GHG) z klientami, aby aktywnie współpracować nad planowaniem produktów, rozwojem, testowaniem i wdrażaniem nowej generacji bezemisyjnego sprzętu i infrastruktury górniczej. Początkowym celem sojuszu jest rozwój koncepcji ciężarówki Komatsu power-agno diagnostycznej, mającej na celu ofertę komercyjną w 2030 roku.

Współpraca z Komatsu jest częścią strategii Cummins Destination Zero mającej na celu zmniejszenie wpływu gazów cieplarnianych (GHG) i jakości powietrza na swoje produkty i osiągnięcie zerowej emisji netto do 2050 r. To zobowiązanie wymaga zmian w produktach Cummins i źródłach energii, które je zasilają. Ponadto Komatsu zamierza zbadać dalsze możliwości rozwoju bezemisyjnych wozów górniczych.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!