Goodyear Dunlop rozpoczął kampanię informacyjną skierowaną do właścicieli pojazdów użytkowych i operatorów flot dotyczącą bezpieczeństwa drogowego zimą. Dane statystyczne wykazują, że wiele wypadków od lat spowodowanych jest przez śnieg lub lód.
Goodyear Dunlop prowadzi kampanię edukacyjną
Wypadki powodowane zimowymi warunkami atmosferycznymi występują często nawet w krajach, w których nie pojawiają się duże opady śniegu ani poważne oblodzenia. Np. w Wielkiej Brytanii w samym 2010 roku doszło do 568 wypadków pojazdów ciężarowych, których przyczyną był śnieg lub lód.
W ramach kampanii, Goodyear radzi wszystkim operatorom pojazdów użytkowych wymianę opon przed rozpoczęciem sezonu zimowego. Obecnie stosowanie opon zimowych jest obowiązkowe tylko w Niemczech, ale kilka innych krajów już wprowadza podobne przepisy.
Goodyear dostrzega, że rozpowszechnione jest błędne przekonanie dotyczącym opon zimowych. Wielu operatorów zakłada, że opony zimowe są funkcjonalne wyłącznie na śniegu i lodzie. W rzeczywistości projektuje się je nie tylko pod kątem ekstremalnych warunków pogodowych, lecz także tak, by sprawowały się dobrze w warunkach łagodniejszych, w niskich temperaturach. Jest to możliwe za sprawą zoptymalizowanej konstrukcji i mieszanki składników. Opona zimowa o wysokiej przyczepności może znacznie poprawić jakość prowadzenia i parametry trakcyjne, jak również skrócić drogę hamowania pojazdu w zimowych warunkach.
‘Mud and Snow’ – niekoniecznie opony zimowe
Panuje również błędne przekonanie, że wszystkie opony z oznaczeniem ‘M+S’ lub podobnym ('M.S', 'M&S'), oznaczającym ‘Mud and Snow’, czyli ‘błoto i śnieg’, są oponami zimowymi. Niektóre opony, mimo tego znaku, nie oferują równie dobrych osiągów co opony zimowe i nie są właściwe do jazdy zimą. Wkrótce ma zostać wprowadzony nowy przepis, dzięki któremu wszystkie opony przeznaczone do warunków zimowych będą posiadały specjalny symbol. Produkty spełniające ww. wymogi zostaną oznaczone na ścianie bocznej wizerunkiem góry i płatka śniegu.
Opony zimowe zapewniają optymalizację wydajności pojazdu w niskich temperaturach, a także kiedy na drogach leży śnieg i lód. Opony reagują różnie w zależności od temperatury, dlatego koniecznie jest stosowanie w ogumieniu zimowym specjalnego składu mieszanek i rzeźby bieżnika. Czynniki te są kluczowe dla bezpieczeństwa, ponieważ dobra przyczepność jest niezbędna, aby móc osiągnąć dobrą sterowność i krótką drogę hamowania. W niższym temperaturach niektóre inne opony nie wykazują tej samej efektywności, co w normalnym zakresie temperatur. Opony zimowe projektuje się z myślą o optymalnym zachowaniu w niskich temperaturach.
Goodyear Ultra Grip
Na okres zimowy Goodyear proponuje opony Ultra Grip, które dostępne są w szerokim zakresie rozmiarów i dzielą się na Ultra Grip WTS na oś sterującą, WTD na oś napędową oraz WTT do naczep. Opony Ultra Grip WTS na oś sterującą posiadają szeroki i głęboki wzór bieżnika, specjalne blaszki ‘Z’ oraz mieszankę dostosowaną do zimowych warunków. Rozwiązania te zapewniają oponie odpowiednie przebiegi oraz skuteczne hamowanie na mokrej, zaśnieżonej i oblodzonej drodze. Opony Ultra Grip WTD na oś napędową oferują odpowiednie właściwości trakcyjne w trudnych warunkach zimowych, na zaśnieżonych i oblodzonych drogach. Opona ta posiada specjalne: mieszankę bieżnika, konstrukcję osnowy oraz lamele. Gwarantuje trakcję, stabilność i hamowanie, a przy tym długie przebiegi. Opony zimowe do naczep Ultra Grip WTT uzupełniają asortyment opon do zastosowań zimowych w sytuacji, gdy opony zimowe muszą się znaleźć na wszystkich osiach. Zaprojektowano je do jazdy po drogach utwardzonych, a także nieutwardzonych i leśnych.
Komentarze