Mercedes-Benz Arocs – do robót budowlanych

, 30 listopada 2012, 9:36

Mercedes-Benz Trucks kontynuuje odświeżanie swojej gamy modelowej. Do nowego, dalekobieżnego Actrosa i wyspecjalizowanego w transporcie dystrybucyjnym Antosa dołącza nowość w zakresie robót budowlanych – Arocs.

Bogata paleta wersji Mercedesa Arocs

Mercedes ArocsPocząwszy od 2013 roku, wszystkie ciężarówki oraz ciągniki siodłowe przeznaczone do zastosowań budowlanych na asfalcie i w terenie będą znane pod nazwą Arocs.

Mercedes oferuje bardzo szeroką gamę pojazdów w sektorze budowlanym. Nowe wywrotki, wywrotki z napędem na wszystkie koła, betoniarki, ciągniki siodłowe i modele z zabudową burtową dostępne są jako pojazdy z dwiema, trzema lub czterema osiami w 16 wariantach mocy: od 175 kW (238 KM) do 460 kW (625 KM). Od początku wszystkie silniki zaprojektowano z myślą o spełnieniu przyszłych norm emisji spalin – wersje zgodne z Euro VI oferowane są na zamówienie. 

6-cylindrowe jednostki rzędowe BlueTec 6 uzbrojono w turbosprężarkę i intercooler. Zależnie od wersji, maksymalny moment obrotowy waha się od 1 000 do 3 000 Nm, a pojemność wynosi 7,7, 10,7, 12,8 lub 15,6 litra. Ostatni wariant to nowość i rozwinięcie nowego silnika OM 473.

Układ napędowy Arocsa został oparty na zautomatyzowanej przekładni Mercedes PowerShift 3, montowanej w standardzie, za której pośrednictwem moment obrotowy płynie do kół. Dostępne opcje napędu zostały opracowane z uwzględnieniem nietypowych wymagań w zakresie transportu budowlanego.

Mercedes Arocs - wnętrzeGama Arocsa sięga od dwuosiowej wersji 4×2 z tylnym napędem do czteroosiowej odmiany 8×8/4 z napędem na wszystkie koła i dwiema osiami skrętnymi. Wybrane przykłady wersji nowego modelu, dostępne wprost z linii produkcyjnej to warianty czteroosiowe z jedną przednią i trzema tylnymi osiami, szeroka paleta modeli z resorowaniem pneumatycznym czy zoptymalizowane pod względem ładowności podwozie dla betoniarek z pojedynczym ogumieniem.

Oferta Arocsa obejmuje 7 kabin w 14 różnych wersjach. Jako uzupełnienie kompaktowych kabin L, M i S o szerokości 2,3 metra, dostępne są również przestronne odmiany 2,5-metrowe z płaską podłogą. Kolejną nowością w gamie Arocsa są wersje Loader i Grounder. Arocs Loader wyróżnia się niską masą własną. W rezultacie zapewnia on optymalną ładowność ciągnika 4×2 – jednego z najlżejszych w sektorze budowlanym, a także dla wywrotki 8×4/4 z dopuszczalną masą całkowitą 32 t. Przy wyjątkowo niskiej masie własnej (maksymalnie 9250 kg), ta druga może jednorazowo przewozić 8 m3 gotowego betonu.

Arocs Grounder to model przeznaczony do pracy w szczególnie trudnych warunkach. Wyróżnia się on licznymi modyfikacjami technicznymi, zapewniającymi zwiększoną wytrzymałość w transporcie budowlanym.

Premiera Arocsa odbędzie się podczas targów Bauma w kwietniu 2013 r.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!