Narzędzie współczesnego fleet managera – MiX Rovi

6 grudnia 2012, 13:50

Przed zarządcami flot stoi szereg wyzwań, związanych przede wszystkim z racjonalizacją kosztów utrzymania floty, szybkością działania oraz obniżeniem wypadkowości. By pomóc im w tych działaniach powstał system zarządzania flotą Fleet Manager firmy Mix Telematics. Od grudnia oferta Drabpolu poszerzyła się o specjalny wyświetlacz – MiX Rovi.

MiX Rovi to współpracujący z urządzeniami rodziny FM33xx 7-calowy wyświetlacz montowany w kabinie pojazdu. To wielofunkcyjne urządzenie ma za zadanie usprawnienie pracy, zarówno kierowcy, jak i osoby bezpośrednio zarządzającej transportem. Jego funkcjonalność składa się z trzech podstawowych pól działania – komunikacji między biurem a kierowcą, poprawy techniki jazdy i nawigacji.

Komunikacja pomiędzy biurem a kierowcą – odbywa się za pomocą wiadomości tekstowych przesyłanych za pośrednictwem sieci GSM. Zarówno kierowca, jak i operator oprogramowania (biuro) mają możliwość wzajemnego przesyłania dowolnych wiadomości tekstowych – informowania o zagrożeniach w wykonaniu zadania, przeszkodach na trasie, przyczynach postoju, czasach załadunku etc. Możliwe jest także wykorzystywanie wcześniej predefiniowanych wiadomości, by w jak najmniejszym stopniu odrywać kierowcę od wykonywanej pracy.

Poprawa techniki jazdy – poprzez wyświetlanie na ekranie urządzenia informacji o każdym naruszeniu podstawowych parametrów jazdy takich, jak przekroczenie prędkości pojazdu, przekroczenie prędkości obrotowej silnika, gwałtowne hamowanie, nadmierne przyśpieszenie, czy też zbyt długa praca silnika na biegu jałowym, co wpływa na technikę jazdy kierowcy. Dane o ilości tych naruszeń są dostępne na wyświetlaczu oraz w odpowiednich raportach oprogramowania. Eliminacja wymienionych zachowań daje znaczną redukcję zużycia paliwa i zauważalny spadek liczby wypadków drogowych.

Nawigacja – w Mix Rovi zainstalowano mapy, które umożliwiają kierowcy szybkie dotarcie do celu. Dzięki możliwości komunikacji z biurem można przesyłać do kierowy wiadomości zadań z określonym celem jazdy, czasem przybycia (ETA). Przykładowo, na początku dnia można przesłać kierowcy „rozkład dnia określający wszystkie miejsca docelowe”. Kierowca nie będzie musiał wpisywać adresów – system automatycznie będzie wskazywał mu kolejne cele, a dyspozytor będzie miał informację w czasie rzeczywistym o stanie realizacji poszczególnych zadań.

Więcej informacji w firmie Drabpol

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!