Firma KH-Kipper rozpoczęła w tym roku współpracę z czeską Tatrą. Niedawno zakład produkcyjny w Kajetanowie opuściła zabudowa KH-Kipper na 4-osiowym podwoziu Tatra Phoenix z napędem na wszystkie koła.
Skrzynia wywrotki tylnozsypowej W1U została zaprojektowana z myślą o przewozie półpłynnych mas i materiałów sypkich, np. piasku lub żwiru. Półokrągły kształt skrzyni zapobiega przyleganiu materiału do skrzyni ładunkowej podczas wyładunku.
Do produkcji podłogi użyto wysokojakościowej stali HARDOX o grubości 7 mm. Oprócz wysokiej odporności na na zużywanie ścierne, charakteryzuje się również dobrymi właściwościami mechanicznymi i odpornością na obciążenia udarowe. Burty o grubości 5 mm wykonano ze stali DOMEX. Łączy ona wysoką wytrzymałość z dobrymi właściwościami plastycznymi.
Wykorzystanie stali o wysokiej wytrzymałości umożliwiło zwiększenie ładowności. W połączeniu z brakiem profili bocznych i ramy pośredniej pozwalają na obniżenie wagi zabudowy do zaledwie 3 420 kg (przy zachowaniu dotychczasowej wytrzymałości).
Wyposażenie zabudowy obejmuje również: mocowanie koła zapasowego, plandekę na burcie bocznej, drabinkę, podporę naprawczą, tablice wyróżniające, kratki osłaniające tylne światła. Burta tylna otwiera się automatycznie podczas wyładunku, a tylna szufla zsypowa znacząco ułatwia wyładunek materiału. Prosta burta przednia z małym daszkiem chroni kabinę przed uszkodzeniami.
Komentarze