Nowy DAF XF – polska prezentacja

11 lutego 2013, 10:50

W Białej Rawskiej odbyła się konferencja prasowa, w trakcie której firma DAF zaprezentowała swój najnowszy model pojazdu ciężarowego. Produkcja DAFa XF rozpocznie się wiosną 2013 r.

Prezentacja DAFa XF

Nowy DAF XFModel XF Euro 6 marki DAF wprowadza zupełnie nowe podwozie, oszczędny silnik PACCAR MX, spełniający normę emisji spalin Euro 6, aerodynamiczną linię nadwozia i nowoczesne, przestronne wnętrze.  Podczas projektowania nowych pojazdów firma DAF kierowała się zapewnieniem maksymalnej wydajności transportu, osiągając najniższe w branży koszty eksploatacji przy optymalnych osiągach.

Jednym z głównych atutów nowego modelu są silniki PACCAR MX-13 Euro 6. Do ich zalet należy żywotność, która dla jednostki o parametrze B10 wynosi 1,6 mln km, niskie zużycie paliwa na poziomie pojazdów Euro 5 ATe i maksymalna wydajność (moment obrotowy nawet 2500 Nm przy niskich prędkościach obrotowych silnika). Jednostki łączą w sobie nowoczesne technologie ze sprawdzonymi rozwiązaniami technicznymi. Układ wtrysku common rail, turbosprężarka ze zmienną geometrią i układ recyrkulacji gazów spalinowych (EGR) zapewniają dużą oszczędność paliwa i niezawodność. Zaawansowany układ dodatkowego oczyszczania spalin wyposażony w katalizator DeNOx i aktywny filtr cząstek stałych (DPF) został opracowany z myślą o uzyskaniu maksymalnej wydajności. Regeneracja pasywna następuje podczas normalnego cyklu pracy silnika, co dodatkowo poprawia wyniki dotyczące zużycia paliwa.

Silnik PACCAR MX i innowacje techniczne

Nowy DAF XF kabinaZoptymalizowana masa własna pojazdu zapewnia najwyższą ładowność. Zastosowano także nową konstrukcję podwozia, która pozwoliła na optymalne rozmieszczenie podzespołów. W związku z tym, pojemność zbiorników paliwa wzrosła do maksymalnie 1500 litrów.

Atutem nowego XFa mają być także niskie koszty eksploatacji oraz innowacje techniczne. Przeglądy mogą odbywać się nawet co 150 000 km. Zastosowano wiele nowych rozwiązań ATe, w tym: lepsze chłodzenie i zoptymalizowany przepływ powietrza, nowy tylny most o nowych przełożeniach, system Driver Performance Assistant (DPA) jako standardowe wyposażenie wszystkich wersji.

W czasie konferencji prasowej, Zbigniew Kołodziejek, Marketing Manager firmy DAF, ujawnił, że firma spodziewa się wzroDAF XF Euro 6stu sprzedaży na poziomie przekraczającym zarówno rok 2012 jak i 2011. Przedstawiciel producenta stwierdził, że firmie łatwiej niż innym producentom było stworzyć silnik spełniający normę emisji Euro 6. Powodem jest fakt, że silniki PACCAR mx13 już wcześniej musiały wcześniej spełnić wysoką, amerykańską normę EPA 10. Zmiana obowiązującej normy Euro 5 na Euro 6 to jak dotąd najwyższy skok procentowy. Wcześniej każda kolejna norma zawyżała kryteria o kilkanaście lub kilkadziesiąt procent. Euro 6 zawyża standardy prawie o połowę. Poza tym firmy muszą zapewnić gwarancję na 700 000 km lub 7 lat. Normy po raz pierwszy musi spełniac także zimny silnik.

DAF zakłada wzrost sprzedaży

Podczas spotkania, poruszona została także kwestia szkoleń dla pracowników serwisów DAF. Zbigniew Kołodziejek potwierdził, że wciąż Zbigniew Kołodziejek i DAF XFtrwają starania, których celem jest optymalizacja procesu szkolenia. Jego zdaniem firma ma zamiar przekształcić proces uczenia w proces ograniczenia kosztów firmy transportowej.

Nowy DAF XF ma wyznaczać standardy wśród pojazdów spełniających normę Euro 6.  Ulepszenia w obrębie wnętrza kabiny, właściwości jezdnych i sterowności pojazdu wpływają na komfort pracy kierowcy, zwiększając jego wydajność. Nowy XF firmy DAF został przedstawiony jako najlepszy model XF w historii.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!