Firma Feber wprowadziła wraz z nowym rokiem odświeżoną wersję produkowanej seryjnie naczepy. Jest ona lepiej wyposażona i zabezpieczona przed korozją, a przy tym łatwiejsza w obsłudze.
Nowa naczepa firmy Feber
Aby dostosować naczepę do standardów zachodnio-europejskich, dokonano zmiany rozstawu kół na 2090 mm. Zastosowano także nowe tylne lampy z rodziny Hella EasyConn Next Generation oraz uniwersalne gniazda przyłączeniowe 2×7 +15 PIN na ścianie przedniej. Zmiana ta powoduje możliwość współpracy instalacji naczepy z absolutnie wszystkimi typami ciągników siodłowych bez konieczności stosowania adapterów. Lampy EasyConn NextGeneration zostały zaprojektowane w taki sposób, aby zależnie od preferencji klienci mogli wybrać zarówno wersję diodową, jak i żarówkową. W razie ewentualnego uszkodzenia możliwa jest łatwa wymiana pojedynczych części oświetlenia, bez konieczności zakupu całej lampy. W przypadku wyboru wersji diodowej, lampy powinny pozostać bezobsługowe przez cały okres użytkowania naczepy (długa żywotność diód LED). Pozwoli to zaoszczędzić czas kierowcy, który nie będzie musiał przerywać jazdy w celu dokonania wymiany żarówki.
Kolejnymi dodatkami do naczepy Feber 2013 są wysuwana drabinka z tyłu oraz poręcz na skrzydle drzwi. Te elementy są teraz montowane w standardzie. Z przodu montowany jest większy i wygodniejszy balkon (podest roboczy). Zmieniono również sposób jego montażu. Od nowa zaprojektowano prowadnice i zasuwy szybów zbożowych, są lżejsze i bardziej wytrzymałe na napór ładunku. Wsporniki przednich lamp obrysowych, podobnie jak tylnich wykonywane są ze stali INOX, co gwarantuje ich wieloletnie użytkowanie.
Wsporniki błotników są teraz wymienne. Dzięki temu w przypadku uszkodzenia mechanicznego można je w prosty sposób przy pomocy klucza 19 wymienić nawet na drodze. Naczepa otrzymała nowy „pogrzebacz” do obsługi plandeki. Jest on teraz teleskopowy i lekki, gdyż został wykonany z aluminium. Pomimo wielu zmian i nowych urządzeń, masa modelu 2013 nie uległa zmianie. Pojazd bez specjalnych konfiguracji jest przygotowany do sprzedaży na wymagające rynki Europy południowej i zachodniej.
Firma Feber w 2012 i 2013 roku
Feber w 2012 r. sprzedał 222 pojazdy. Na zwiększenie sprzedaży wpłynęło otrzymanie certyfikatu E9, który otworzył firmie drogę na rynki eksportowe. Obecnie realizowane są stałe zamówienia ze Szwecji, Norwegii, Niemiec i Belgii. Udział eksportu wzrósł z 15% do 25% w 2012 roku. Feber posiada własny warsztat, w którym wykonuje naprawy powypadkowe wszelkich pojazdów samowyładowczych oraz wypożyczalnię naczep. Dzięki trwającej wymianie parku na nowy wysoko-kubaturowy, naczepy z wypożyczalni cieszą się coraz większym powodzeniem. Z tego powodu firma planuje w 2013 r. wdrożenie projektu wypożyczania naczep chłodniczych. Feber, jako pierwszy w Polsce wprowadził elektroniczny konfigurator naczep oraz elektroniczny katalog części zamiennych.
Od 2013 r. w ofercie pojawiła się także specjalistyczna 5-osiowa naczepa Cometto z podwójnym rozsuwem do 36m.
Komentarze