Nowa naczepa Feber 2013

18 lutego 2013, 13:45

Firma Feber wprowadziła wraz z nowym rokiem odświeżoną wersję produkowanej seryjnie naczepy. Jest ona lepiej wyposażona i zabezpieczona przed korozją, a przy tym łatwiejsza w obsłudze.

Nowa naczepa firmy Feber

Feber 2013 naczepaAby dostosować naczepę do standardów zachodnio-europejskich, dokonano zmiany rozstawu kół na 2090 mm. Zastosowano także nowe tylne lampy z rodziny Hella EasyConn Next Generation oraz uniwersalne gniazda przyłączeniowe 2×7 +15 PIN na ścianie przedniej. Zmiana ta powoduje możliwość współpracy instalacji naczepy z absolutnie wszystkimi typami ciągników siodłowych bez konieczności stosowania adapterów. Lampy EasyConn NextGeneration zostały zaprojektowane w taki sposób, aby zależnie od preferencji klienci mogli wybrać zarówno wersję diodową, jak i żarówkową. W razie ewentualnego uszkodzenia możliwa jest łatwa wymiana pojedynczych części oświetlenia, bez konieczności zakupu całej lampy. W przypadku wyboru wersji diodowej, lampy powinny pozostać bezobsługowe przez cały okres użytkowania naczepy (długa żywotność diód LED). Pozwoli to zaoszczędzić czas kierowcy, który nie będzie musiał przerywać jazdy w celu dokonania wymiany żarówki.

Naczepa Feber HELLA EasyConn Next Generation Kolejnymi dodatkami do naczepy Feber 2013 są wysuwana drabinka z tyłu oraz poręcz na skrzydle drzwi. Te elementy są teraz montowane w standardzie. Z przodu montowany jest większy i wygodniejszy balkon (podest roboczy). Zmieniono również sposób jego montażu. Od nowa zaprojektowano prowadnice i zasuwy szybów zbożowych, są lżejsze i bardziej wytrzymałe na napór ładunku. Wsporniki przednich lamp obrysowych, podobnie jak tylnich wykonywane są ze stali INOX, co gwarantuje ich wieloletnie użytkowanie.

Drabinka naczepa Feber 2013Wsporniki błotników są teraz wymienne. Dzięki temu w przypadku uszkodzenia mechanicznego można je w prosty sposób przy pomocy klucza 19 wymienić nawet na drodze. Naczepa otrzymała nowy „pogrzebacz” do obsługi plandeki. Jest on teraz teleskopowy i lekki, gdyż został wykonany z aluminium. Pomimo wielu zmian i nowych urządzeń, masa modelu 2013 nie uległa zmianie. Pojazd bez specjalnych konfiguracji jest przygotowany do sprzedaży na wymagające rynki Europy południowej i zachodniej.

Firma Feber w 2012 i 2013 roku

Feber w 2012 r. sprzedał 222 pojazdy. Na zwiększenie sprzedaży wpłynęło otrzymanie certyfikatu E9, który otworzył firmie drogę na rynki eksportowe. Obecnie realizowane są stałe zamówienia ze Szwecji, Norwegii, Niemiec i Belgii. Udział eksportu wzrósł z 15% do 25% w 2012 roku. Feber posiada własny warsztat, w którym wykonuje naprawy powypadkowe wszelkich pojazdów samowyładowczych oraz wypożyczalnię naczep. Dzięki trwającej wymianie parku na nowy wysoko-kubaturowy, naczepy z wypożyczalni cieszą się coraz większym powodzeniem. Z tego powodu firma planuje w 2013 r. wdrożenie projektu wypożyczania naczep chłodniczych. Feber, jako pierwszy w Polsce wprowadził elektroniczny konfigurator naczep oraz elektroniczny katalog części zamiennych. 

Od 2013 r. w ofercie pojawiła się także specjalistyczna 5-osiowa naczepa Cometto z podwójnym rozsuwem do 36m.

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!