Coraz większa popularność Optifleet

, 4 marca 2013, 14:43

System telematyczny Optifleet, oferowany przez Renault Trucks cieszy się coraz większą popularnością wśród przewoźników.

Jak działa Optifleet?

Optifleet RenaultOptifleet umożliwia  zlokalizowanie całej floty lub pojedynczego pojazdu, pobór danych technicznych, usprawnia komunikację z kierowcami, kontroluje ich czas pracy, analizuje styl jazdy  oraz poziom zużycia paliwa w poszczególnych pojazdach i przez danego kierowcę.  Celem tego narzędzia jest podniesienie wydajności floty oraz zredukowanie kosztów operacyjnych.
W praktyce, Optifleet to połączenie elektronicznego komputera zainstalowanego w pojeździe systemu telekomunikacyjnego przekazującego dane i strony internetowej gromadzącej te dane.

System składa się z 4 modułów, dzięki czemu może być dostosowany do potrzeb małych i dużych firm. Pierwszy moduł „ MAP” posiada funkcję geolokalizacji (w oparciu o Google MapAPI), lokalizuje pojazd w czasie rzeczywistym i analizuje historię trasy. Umożliwia  zoptymalizowanie przejazdów, zmniejszenie pustych przejazdów i daje możliwość ustalenia dokładnego terminu dostawy. Drugi moduł „CHECK” dostarcza danych technicznych, monitoruje zużycie paliwa w poszczególnych pojazdach (również w różnych markach) i przez danych kierowców, co pozwala zoptymalizować koszty. Optifleet daje też możliwość stworzenia raportów dla klienta nt. zanieczyszczenia środowiska ( np. emisji NOx i CO2). Trzeci moduł „DRIVE” umożliwia kontrolę pracy kierowcy, poprzez zapisanie historii z tachografu i karty pracy kierowcy, wszelkich naruszeń czasu jazdy/odpoczynku. Czwarty moduł „LINK” to możliwość komunikacji właściciela pojazdu/ zarządzającego flotą z kierowcami w czasie jazdy dzięki interfejsowi w tablicy rozdzielczej, wyposażonemu w bezprzewodową klawiaturę i przeglądarkę. W tym module tablicy dostępny jest „wirtualny instruktor nauki jazdy”.

Renault Trucks proponuje zryczałtowany abonament  15 euro/miesiąc za każdy moduł i za każdy pojazd, od dwóch modułów na czas nieokreślony. Optifleet jest dostępny we Francji, Turcji, Czechach, Słowacji i na Węgrzech. W najbliższym czasie zostanie wprowadzony w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, na Ukrainie, we Włoszech, Belgii, Holandii i w Polsce.

Rosnąca popularność systemu Renault

Renault OptifleetOdpowiadając na rosnące oczekiwania przewoźników w zakresie zarządzania flotą, Renault Trucks proponuje im system telematyczny Optifleet. Pod koniec 2012 roku, po trzech miesiącach testów, Fanny Heimst, manager liczącej 200 pojazdów floty SITA Nord, była pod wrażeniem działania systemu i postanowiła zainstalować go w całej flocie:

-„W naszej firmie, koszty paliwa stanowią 60% ceny kosztu operacyjnego za kilometr. Jest to więc  znaczna korzyść finansowa. Od samego początku, firma zaangażowała w ten projekt wszystkich kierowców. Zaprosiliśmy do współpracy związki zawodowe, które wybrały kilku kierowców do przetestowania nowego urządzenia. Było dla nas ważne, aby wszyscy zaakceptowali ten system i nie mieli żadnych wątpliwości co do jego wiarygodności. Prowadzimy obecnie badania w grupie SITA mające na celu wprowadzenie systemu  Optifleet do wszystkich pojazdów w północnym regionie, a w przyszłości na terenie całej Francji".

Po wdrożeniu systemu Optifleet, firma odnotowała oszczędności na poziomie 6l/100 km.

Kolejny klient testujący system,  Xavier Roux, manager ds. logistyki w Le Gouessant Côtes-d’Armor, wyposażył 30 z 40 pojazdów wchodzących w skład floty firmy. „Teraz wiemy gdzie znajdują się nasze pojazdy w czasie rzeczywistym. Odnotowaliśmy znaczne oszczędności w zakresie zużycia paliwa i kosztów eksploatacji” zapewnia. Jednak aby system zadziałał, konieczne jest zaangażowanie kierowców „Optifleet to także narzędzie dla kierowcy” dodaje Roux. Podobne wyniki, zanotował Paul Thénot, zarządzający flotą 25 pojazdów w Transports T, z siedzibą w La Meuse.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!