KH-Kipper na targach Bauma 2013

, 5 kwietnia 2013, 9:09

KH-Kipper zaprezentuje swoje stoisko na największych na świecie Targach Specjalistycznych Maszyn Budowlanych, Maszyn do Pozyskiwania Surowców Budowlanych, Maszyn Górniczych, Pojazdów Specjalistycznych oraz Urządzeń Stosowanych w Budownictwie – Bauma 2013.

Targi Bauma trwać będą od 15 do 21 kwietnia 2013 roku. Odbędą się w Monachium. Na zwiedzających czeka szeroka gama nowości, ponad 3 300 eksponatów oraz wszystkie wiodące firmy w branży. KH-Kipper zaprezentuje na targach swoje stoisko oraz m. in. takie produkty jak:

Zabudowa-wywrotka dwustronna W2H z lewą burtą hydrauliczną 180° i żurawiem HIAB na tylnym zwisie na podwoziu MAN 6×4

W nowym rozwiązaniu burta hydrauliczna otwiera się o pełne 180°. W znaczący sposób ułatwia to załadunek przy użyciu wózka widłowego. Dodatkowo szerokość wewnętrzna skrzyni, która wynosi 2 410 mm pozwala na załadunek dwóch europalet obok siebie.
Przy opuszczeniu burty o ok. 90° możliwy jest załadunek z rampy lub wysyp ładunku na bok w pewnej odległości od pojazdu. Jest to szczególnie pomocne przy sypaniu wałów bądź zasypywaniu wykopów wzdłuż drogi, gdyż materiał nie zanieczyszcza bocznych elementów podwozia. Sterowanie burtą hydrauliczną odbywa się za pomocą joysticka zamocowanego w kabinie przy siedzeniu kierowcy. Obsługa jest możliwa zarówno z ziemi jak i z siedzenia bez konieczności wysiadania z kabiny.

Dodatkową zaletą pojazdu jest żuraw marki HIAB zamontowany z tyłu skrzyni. Umożliwia to samodzielny przeładunek pojazdu oraz zwiększa jego użyteczność (szczególnie przy dystrybucji). Wywrotka wykonana została w całości ze stali trudnościeralnej Hardox/Raex. Charakteryzuje się ona nie tylko wysoką odpornością na zużywanie ścierne, ale posiada również wysokie właściwości mechaniczne i odporność na obciążenia udarowe.

Zabudowa-wywrotka kopalniana W1M na podwoziu Scania 8×4

Tylnozsypowa wywrotka typ W1M posiada charakterystyczną skrzynię z podniesieniem podłogi w tylnej części. Zabezpiecza ono ładunek przed wypadaniem podczas transportu. Podłoga typu „sandwich” wykonana jest z kilkunastomilimetrowej warstwy stali trudnościeralnej Hardox/Raex na wierzchu i warstwy gumy amortyzacyjnej, pod którą znajduje się podłoga o specjalnej konstrukcji wytrzymującej uderzenia dużych kawałków skalnych. Wzmocnione gęstą siecią pionowych wzmocnień burty boczne wykonywane są z ok. 8 mm grubości stali typu Hardox/Raex.

Wywrotki nie posiada burty tylnej, która mogłaby ulec uszkodzeniu podczas wyładunku dużych kawałków skalnych. Możliwe jest też wykonanie zabudowy z demontowalną burtą tylną (podpartą na linach) lub burtą otwieraną hydraulicznie. Dodatkowo skrzynia wyposażona jest w podparty na wręgach dach z otworem na wydech chroniący kabinę przed kamieniami.

Wywrotka typu W1M  jest najczęściej wykorzystywana w transporcie wewnętrznym kopalni do transportu ładunku z miejsca wydobycia do pierwszego miejsca odbioru np. do kruszarki. Przy odpowiednim przygotowaniu drogi transportowej (utwardzenie, czystość) z powodzeniem zastępuje wozidła. Nowa konstrukcja skrzyni KH-Kipper, przeznaczonej na rynek wschodni, charakteryzuje się możliwością zastosowania podgrzewania podłogi spalinami. Podgrzewanie podłogi spalinami zapobiega zamarzaniu ładunku, a co za tym idzie sprzyja bezpieczeństwu podczas wyładunku.

Zabudowa-wywrotka trójstronna W3F na podwoziu MAN 4×2

Wywrotka trójstronna typ W3F została zamontowana na podwoziu MAN 4×2 z podwójną (brygadową) kabiną. Wywrotka najczęściej znajduje zastosowanie jako pojazd pomocniczy do prac budowlanych. Tego typu zabudowy KH-Kipper przeznaczone są głównie do montażu na podwoziach 2-osiowych o DMC 12-18 t oraz niektórych 3-osiowych (głównie z żurawiem hydraulicznym).

Zabudowa posiada w standardzie zawiasy górne i dolne. Po otwarciu zamków dolnych możliwy jest wyładunek materiałów sypkich, po otwarciu burt górnych – wyładunek materiałów na paletach przy użyciu wózka widłowego. Dzięki lekkiej konstrukcji pojazdy z zabudową W3F charakteryzują się stosunkowo dużą ładownością. Cechą wyróżniającą skrzyni ładunkowej jest użycie do jej produkcji cienkich arkuszy stali trudnościeralnych: podłoga ok. 3 mm Hardox/Raex, burty ok. 2 mm Hardox/Raex.

3-osiowa przyczepa niskopodowoziowa P3NO do przewozu maszyn

Przyczepa posiada 3 osie BPW o nośności 9 ton każda, z czego…czytaj dalej


3-osiowa przyczepa niskopodowoziowa P3NO  do przewozu maszyn

3-osiowa_przyczepa_niskopodowoziowaPrzyczepa posiada 3 osie BPW o nośności 9 ton każda, z czego 1 oś przednia umieszczona jest na obrotnicy z podwójnym łożyskowaniem. Powierzchnia użytkowa przyczepy z balkonem i poszerzeniami do 3 m wyłożona jest twardym drewnem. Tylne najazdy przyczepy otwierają się hydraulicznie i posiadają ręczną regulację rozstawu. Rama przyczepy wykonana została z wysokogatunkowej stali, zabezpieczona antykorozyjnie i pomalowana w dowolnym kolorze. Dwuprzewodowy układ hamulcowy z ABS wyposażony jest w hamulce bębnowe i pneumatyczny hamulec postojowy. Na całej długości przyczepy umieszczone są uchwyty do mocowania ładunku. Przednie podwyższenie posiada aluminiowe burty oraz demontowane najazdy umożliwiające wjazd maszyny na balkon.

Zabudowa-wywrotka tylnozyspowa W1C na podwoziu Ginaf 10×6

Wywrotka tylnozsypowa W1C zamontowana na podwoziu Ginaf 10×6 stanowi alternatywę dla wywrotki kopalnianej W1M. Pojazd wyróżnia ponadnormatywna szerokość zabudowy, tj. 2800 mm oraz objętość 40 m3. Dopuszczalna masa całkowita wynosi 80 t. Skrzynia wykonana została ze stali trudnościeralnej Hardox: podłoga 8 mm, burty 6 mm. Zastosowanie stali trudnościeralnych zwiększa żywotność skrzyni i okres jej bezawaryjnego użytkowania. Wywrotka przeznaczona jest głównie do pracy w kopalni. Burty boczne posiadają użebrowanie wzmacniające, a szeroki dach chroni kabinę samochodu przed uderzeniami kawałków skalnych.

Zabudowa-wywrotka tylnozsypowa W1C na podwoziu Scania 10×4

KH-Kipper montuje swoje zabudowy praktycznie na każdym podwoziu. Skrzynia wywrotki tylnozsypowej W1C zamontowana została na podwoziu Scania 10×4. Zabudowa o objętości 34 m3 wykonana jest z materiałów wysokiej jakości, takich jak Hardox 8 mm (podłoga) i Domex 6 mm (burty). Klient uzyskuje wysokowytrzymałą skrzynię o dużej ładowności. W celu dodatkowego wzmocnienia konstrukcji do pracy w najcięższych warunkach burty boczne posiadają użebrowanie w postaci tzw. szpant. Przednia burta posiada mały daszek chroniący kabinę przed uderzeniami podczas załadunku. Po zwolnieniu zamków, burta tylna otwiera się automatycznie przy podniesieniu skrzyni.

Dana wywrotka przeznaczona jest dla klienta z Europy Wschodniej i przewożony nią będzie antracyt. Skrzynia posiada ogrzewanie podłogi spalinami, które zapobiega zamarzaniu przewożonego ładunku. Standardowe wyposażenie obejmuje m. in. kompletną hydraulikę do wywrotu, sygnalizację podniesienia skrzyni w kabinie, konturowe oklejenie taśmami odblaskowymi, plandekę na burcie przedniej, błotniki aluminiowe tylnego wózka oraz zamek HYFIX blokujący skrzynię na ramie, co jest szczególnie ważne przy jeździe z pustą skrzynią. Podwozie 10×4 cechuje wysoka zwrotność dzięki zastosowaniu trzeciej osi skrętnej, a kompletny pojazd wyróżnia się większą mobilnością w stosunku do tradycyjnych wozideł wykorzystywanych w kopalniach.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!