Renault Trucks wprowadziło zmiany w swoich pojazdach gamy ciężkiej, takich jak Renault Trucks T, T High, C oraz K. Producent zoptymalizował wyposażenie wnętrza kabiny, w celu poprawy komfortu i ergonomii. Ciężarówki zostały wyposażone również w zaawansowane technologie wspomagania kierowcy w celu poprawy bezpieczeństwa na drodze.
Producent rozbudowuje swoją ofertę pojazdów gamy ciężkiej Renault Trucks T, T High, C oraz K o nowe funkcje bezpieczeństwa i projektuje nowe wyposażenie kabiny, które ma zapewnić większy komfort, zarówno podczas jazdy, jak i w czasie przerw. Technologia ta będzie także dostępna w Renault Trucks T oraz C E-Tech, które właśnie zostały wprowadzone na rynek.
Wyświetlacze zamiast zegarów
Za kierownicą modeli Renault umieszczono nowy, 12-calowy główny wyświetlacz cyfrowy, zastępujący dotychczasowe cyfrowo-analogowe zegary. Po prawej stronie od kierownicy kierowcy mają do dyspozycji dodatkowy 9-calowy, wielofunkcyjny ekran dotykowy z interfejsem Android Auto oraz Apple CarPlay umożliwiający szybki dostęp do aplikacji. Kierowcy mogą używać przycisków na kierownicy, aby bezpiecznie obsługiwać główny wyświetlacz i dodatkowe funkcje, w tym połączenia telefoniczne i odtwarzanie muzyki. Aby ułatwić jazdę, ekran wyświetla również pomoce nawigacyjne i widok z kamery. Pojazdy mogą być również wyposażone w ładowarkę indukcyjną do telefonu.
Aby zapewnić optymalny komfort jazdy w modelach Renault Trucks T, T High, C oraz K , kierownica może być pokryta skórą natomiast fotele można zamówić w wersji pokrytej tkaniną i/lub skórą. Deska rozdzielcza może być klasyczna lub kompaktowa. w kolorze antracytowym lub czarno-czerwonym. Modele elektryczne Renault Trucks T i C E-Tech mają charakterystyczne niebiesko-czerwone wykończenie.
Renault Trucks T, T High, C oraz K oraz Renault Trucks T i C E-Tech wyposażone są w kolumnę kierownicy, którą można regulować w trzech kierunkach. Kolumna kierownicy może być regulowana za pomocą jednego przycisku nożnego, który reguluje zarówno pozycję, jak i nachylenie kierownicy.
Nowe rozwiązania technologiczne w ciężarówkach Renault Trucks
Modele Renault Trucks na 2024 rok wyposażone są w najnowsze technologie wspomagania kierowcy i systemy hamowania awaryjnego. Producent zamontował radary i kamery dookoła pojazdu, zwiększając pole widzenia kierowcy. Opcjonalnie można zamontować łącznie pięć kamer w celu monitorowania otoczenia pojazdu, jego ładunku lub siodła podczas sprzęgania.
Kierowcy są automatycznie informowani o poziomie ciśnienia w oponach ciężarówki i naczepy oraz ostrzegani w przypadku jakichkolwiek nieprawidłowości, co pozwala uniknąć nadmiernego zużycia paliwa czy uszkodzenia opon. Pojazdy są również wyposażone w system ostrzegania o przekroczeniu prędkości (ISA, Intelligence Speed Assistance – Inteligentny Asystent Prędkości) z kamerą, która wykrywa ograniczenie prędkości i ostrzega kierowców o jego przekroczeniu.
Aby zmniejszyć zużycie paliwa, a tym samym emisję CO2, pojazdy mogą być wyposażone w system Optivision Map Based, który przesyła dane topograficzne do komputera pokładowego w miarę postępu podróży w celu optymalizacji strategii zmiany biegów. W skład oprogramowania do zarządzania flotą Optifleet wchodzą również moduły Check i Map, które pozwalają kontrolować i optymalizować styl jazdy oraz jeszcze efektywniej planować podróże. Funkcja ta jest dostępna w standardzie w Renault Trucks T i C E-Tech.
Komentarze