Scania wystawi swoje stoiska na targach Bauma 2013. Producent zaprezentuje tam szeroką ofertę produktów i usług.
Scania na targach
Na swoim stoisku Scania pokaże pełną gamę dziewięciu silników Euro 6, z premierowym V8 Euro 6. Ponadto przedstawione zostaną najnowsze udoskonalenia w zakresie stylizacji i aerodynamiki. Scania przedstawi także silniki przemysłowe zgodne z najnowszymi standardami emisji spalin. Jednostki te są wykorzystywane do zasilania agregatu prądotwórczego Scania Genset, który zostanie po raz pierwszy zaprezentowany w Europie. Na stoisku zewnętrznym znajdzie się mobilny warsztat, przydatny do prowadzenia napraw i obsługi pojazdów w terenie, np. w kopalniach odkrywkowych.
Stoisko targowe firmy Scania będzie mieścić się w hali B4, 102/202.
- Fabrycznie przygotowany ciągnik 4×4, wyposażony w siodło oraz przystawkę odbioru mocy i pompę hydrauliczną, gotową do podłączenia. Nośność osi przedniej wynosi 7,5 t, tylnej 11,5 t. Hamulce bębnowe. Nowa, udoskonalona aerodynamicznie kabina sypialna średniej wysokości Streamline serii G.
- Hakowiec Scania serii G z najnowszą kabiną Streamline i najsilniejszym spośród 6-cylindrowych, 13-litrowych silników Euro 6. Pojazd zoptymalizowany aerodynamicznie i wyposażony w komplet spojlerów. Dzięki skrzyni biegów Scania Opticruise i tempomatowi Scania Active Prediction oszczędności na zużyciu paliwa w transporcie długodystansowym sięgają 8%.
- Ciągnik balastowy Scania R, zdolny holować zestawy o masie całkowitej do 250 t. Wyposażony w standardową, zautomatyzowaną skrzynię Scania Opticruise i standardowe, automatyczne sprzęgło. Napędzany silnikiem V8 o pojemności 16,4 l, który osiąga maksymalny moment obrotowy 3500 Nm.
- Jedna z najlżejszych, czteroosiowych betonomieszarek na rynku, wyposażona w 13-litrowy silnik Euro 5 z układem EGR. Ma ręczną, dwuzakresową skrzynię biegów 12+2 oraz przystawkę odbioru mocy napędzaną od silnika. Wyróżniającą się niską masą zabudowę o pojemności 9 m3 dostarczyła firma Stetter. Pojazd należy do wyjątkowo lekkich również z silnikiem Euro 6.
- Trójstronna wywrotka z zabudową Meiller o pojemności 10 m3 i ładowności 15 t, idealna na plac budowy. Zarówno przednią, 9-tonową oś, jak i dwuosiowy, tylny wózek o nośności 21 t są wyposażone w resory paraboliczne oraz hamulce tarczowe. Do napędu służy najmocniejszy 6-cylindrowy, 13-litrowy silnik Euro 6, którego maksymalny moment obrotowy wynosi 2550 Nm.
- Kompletna, fabryczna wywrotka trzyosiowa o masie całkowitej 39 t ze skrzynią o pojemności 16 m3 i imponującej ładowności 24 t. Duże możliwości przewozowe i doskonała manewrowość sprawiają, że może być alternatywą dla wozidła. Dostępna jest również w wariancie 8×4 o masie całkowitej 56 t. Na rynki Europy i Azji dostarczono już ponad 4000 sztuk tego typu pojazdów z napędem 6×4 lub 8×4.
- Ładowność tej pięcioosiowej wywrotki kopalnianej wynosi imponujące 46 t przy pojemności 34 m3. Ta mocna i trwała ciężarówka napędzana jest silnikiem V8 o mocy 500 KM i zalicza się do bezpiecznych, wydajnych i oszczędnych środków transportu przeznaczonych dla przemysłu wydobywczego. Zautomatyzowana skrzynia biegów Scania Opticruise zintegrowana z najmocniejszym, dostępnym retarderem zapewnia kierowcy pełne wsparcie i chroni układ napędowy przed nadmiernym zużyciem. Można ją oglądać na stoisku zewnętrznym.
- Ciężarówki ze Scania Opticruise mogą być wyposażone nawet w trzy różne tryby pracy skrzyni biegów, dostosowane do jazdy drogowej oraz terenowej. Wyboru trybu dokonuje kierowca za pomocą umieszczonej pod kierownicą dźwigni Scania Opticruise.
- Gama 9-, 13- i 16-litrowych silników przemysłowych Scania jest teraz zgodna z normami Stage IV/Tier 4 final. Precyzyjną kontrolę emisji spalin zapewniają układy EGR i SCR, a moc wynosi od 275 do 770 KM.
- Na stoisku zewnętrznym prezentowany będzie przenośny warsztat Scania Field Workshop, zaprojektowany do przeprowadzania prac obsługowo-naprawczych tam, gdzie nie sięga światowa sieć serwisowa Scania, licząca 1600 placówek. Scania oferuje szeroką gamę usług, które ułatwiają klientowi wykonywanie zadań i zwiększają jego zysk.
- Po raz pierwszy w Europie prezentowany jest agregat prądotwórczy Scania Genset, dostarczający energię wszędzie, gdzie jest niezbędna.
- Swój debiut na wystawie Bauma będzie miała oferta Scania Mining. Jej zadaniem jest zapewnienie zróżnicowanych produktów Scania wraz z odpowiednią wiedzą szybko rosnącemu przemysłowi wydobywczemu. Scania oferuje wszechstronne i ekonomiczne środki transportu, uwzględniając koszt przewiezienia jednej tony ładunku. Zwraca przy tym uwagę na bezpieczeństwo i zrównoważony rozwój. Zapewnia kompletne rozwiązania łącznie z warsztatami polowymi, transportem załóg, dostarczaniem energii elektrycznej, finansowaniem, szkoleniami dla kierowców i szeregiem innych produktów i usług, które mogą być gotowe do użycia w najodleglejszych zakątkach globu w ciągu 3 miesięcy.
- Scania oferuje nowe usługi w ramach zarządzania flotą i planowania obsługi. Scania Communicator zawiera funkcję szacowania obciążenia, która umożliwia obliczenie ważnego parametru: tonażu przypadającego na litr paliwa. Ponadto rejestruje zużycie paliwa na roboczogodzinę. Nowe aplikacje do zarządzania flotą pozwalają kierowcy zgłaszać uwagi i informacje o usterkach. Trafiają one wprost na portal Scania Fleet Management. Funkcja planowania obsługi i zarządzania flotą pozwala użytkownikowi wygodnie i skutecznie kierować flotą pojazdów. Umożliwia zgłaszanie problemów wymagających uwagi, co skraca czas obsługi i naprawy oraz zwiększa dyspozycyjność klienta.
-
Scania wprowadza unikalną usługę i przejmuje całkowitą odpowiedzialność za pojazd powierzony autoryzowanemu serwisowi. W ramach Vehicle Related Services proponuje nie tylko obsługę i naprawy, ale również części zamienne do naczep, przyczep, żurawi, instalacji hydraulicznej itp. pochodzące od partnerów Scania. Oznacza to, że klienci firmy Scania znajdą w jej placówkach serwisowych specjalistów, którzy zajmą się zarówno ciężarówką, jej zabudową jak i wyposażeniem. Komplet usług w jednym miejscu oznacza wyższą dyspozycyjność, lepszą kontrolę kosztów oraz mniej formalności.
Komentarze