Realizacja normy emisji spalin Euro 6 w pojazdach Actros, Antos i Arocs zmniejszy emisję cząstek stałych i tlenków azotu o ponad 90 proc. Mercedes-Benz Trucks wykorzystał przejście na normę Euro VI, by kompleksowo zmodernizować swoją gamę modelową.
Drużyna A Mercedesa – Actros, Antos i Arocs
Z przejściem na normę Euro VI łączy się prezentacja nowej gamy ciężkich pojazdów Mercedes-Benz Trucks. Nowe modele ściśle dopasowano do odpowiednich zastosowań. W rezultacie klienci mogą jeszcze łatwiej wybrać samochód, który precyzyjnie spełni ich oczekiwania. Actros został zaprojektowany z myślą o transporcie dalekobieżnym, Antos doskonale sprawdza się w ciężkim transporcie dystrybucyjnym, a Arocs jest stworzony do wymagających prac na placach budowy.
Mercedes-Benz Trucks jest pierwszym producentem oferującym kompletną gamę ciężkich pojazdów spełniających normę Euro VI. Co więcej, pełną zgodność osiągnięto na 9 miesięcy przed wejściem nowego standardu emisji spalin w życie. I chociaż ciężarówki zostały wyposażone w związane z Euro VI podzespoły, zużywają do 5 proc. mniej paliwa od poprzedników. Ich całkowite koszty eksploatacji są dodatkowo zoptymalizowane dzięki wydłużeniu okresów międzyprzeglądowych i długiej żywotności silników, skrzyń biegów oraz sprzęgieł.
Arocs trafi na rynek w połowie 2013 roku
Mercedes-Benz Arocs będzie stopniowo wprowadzany na europejskie rynki od połowy 2013 roku. Międzynarodowi dziennikarze testują obecnie nowy model w ekstremalnych warunkach na terenie 65-hektarowego kamieniołomu niedaleko Wuppertal w Niemczech. Klienci będą mieli do wyboru 15 wersji różnych ciągników, 18 wersji podwozi pod zabudowy, 17 wersji podwozi wywrotek i 10 wersji podwozi betonomieszarek. Dodatkowo, oferta obejmie pięć kombinacji osi, opcjonalny stały lub dołączany napęd na wszystkie koła, a także zupełnie nowy, dołączany hydrostatyczny napęd kół osi przedniej.
Jednostki BlueTec 6 będą dostępne w 16 wersjach mocy, od 175 kW (238 KM) do 460 kW (625 KM). Arocs miał swoją premierę w Monachium w styczniu 2013 roku.
W Polsce samochody ciężarowe Mercedes-Benz odniosły w zeszłym roku duży sukces. Udział w rynku pojazdów o masie powyżej 6 ton wzrósł do 16,9%, dzięki czemu firma stała się trzecim największym dostawcą takich samochodów. Drugą pozycję, Mercedes-Benz zdobył w segmencie ciągników siodłowych. Obecnie około połowa europejskich klientów zamawia Actrosa i Antosa z jednostkami BlueTec 6, a w Niemczech ich liczba sięga nawet 75 proc.
Komentarze