Elektromobilność przyszłością Volvo Buses

, 6 maja 2013, 10:18

Volvo Buses uważa, że przyszłością motoryzacji jest szeroko pojęta elektromobilność. Rośnie zainteresowanie pojazdami umożliwiającymi oszczędzanie energii, które mogą być w całości lub częściowo napędzane prądem.

Volvo Buses liderem sprzedaży autobusów hybrydowych

Hybryda VolvoMniejsze zużycie energii, mniejszy wpływ na środowisko, czystsza emisja i cichsza eksploatacja to cechy, które znajdują się w centrum zainteresowania tak operatorów autobusów, jak i społeczeństwa. W związku z tym szybko rośnie zapotrzebowanie na rozwiązania transportowe wykorzystujące pojazdy w całości lub częściowo napędzane prądem.

Volvo Buses sprzedało ponad 1000 autobusów Volvo 7900 Hybrid do 21 krajów świata, czym zapewniło sobie w krótkim czasie pozycję światowego lidera w dostarczaniu autobusów hybrydowych i jest obecnie największą tego typu firmą w Europie. Autobusy hybrydowe Volvo używane są także w Ameryce Południowej, a niedawno pierwsza hybryda Volvo została sprzedana do Australii. Na początku wiosny Nova Bus, północnoamerykańska filia Volvo Buses, zdobyła zamówienie na 475 autobusów hybrydowych dla Quebeku w Kanadzie. Chiński partner Volvo, Sunwin Bus, jest lokalnym liderem napędzanych elektrycznie dużych autobusów z około 40% udziałem w rynku.W 2012 roku oddał do użytku ponad 400 w pełni elektrycznych autobusów.

Technologia jest nieustannie rozwijana tak, by coraz bardziej zmniejszać zużycie paliwa i emisję spalin. Obecny autobus Volvo 7900 Hybrid ma o 39% niższe zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla w porównaniu z takim samym autobusem diesla. Wprowadzenie nowego silnika zgodnego z normą Euro 6, umożliwia zmniejszenie zużycia paliwa aż o 45%, emisja azotu i cząstek także będzie zmniejszona oodpowiednio 87% i 50% w porównaniu z Euro 5.

Od 2014 roku wszystkie autobusy Volvo jednopokładowe niskopodłogowe na Europę będą hybrydami. Ważnym krokiem w rozwoju technologii jest wprowadzenie autobusu przegubowego Volvo 7900 mogącego pomieścić 154 pasażerów. Autobus ten spełni wymagania klientów dotyczące wysokiej pojemności w połączeniu z niskim zużyciem paliwa, niską emisją i niskim poziomem hałasu.

Równolegle z kontynuowanym rozwojem obecnego modelu autobusu hybrydowego, Volvo Buses opracowało hybrydę „plug-in”, którą można ładować z sieci elektroenergetycznej na końcowych stacjach autobusowych. Ułatwi to eksploatację na dłuższych trasach przy wykorzystaniu czystej energii elektrycznej, dzięki czemu zużycie energii zmniejszy się o 60%, a emisja dwutlenku węgla przynajmniej o 80%. Nowa hybryda „plug-in” będzie wkrótce testowana w ruchu ulicznym w Goteborgu przez okres dwóch lat. Rozpoczęcie produkcji seryjnej planowane jest na rok 2015.

W dłuższej perspektywie w ofercie Volvo Buses pojawią się elektrycznie sterowane funkcje dla klientów z Europy, którzy chcą jeździć pojazdami nie generującymi emisji i hałasu, np. we wrażliwym środowisku miejskim.

 

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!