DAF Trucks rozszerza ofertę rozwiązań zwiększających bezpieczeństwo i komfort kierowcy we wszystkich modelach DAF nowej generacji, dodając pełny pakiet nowych, fabrycznie montowanych zaawansowanych układów wspomagających kierowcę (ADAS). Nowe systemy będą standardowo montowane we wszystkich modelach DAF XB, XD, XF, XG i XG+ od stycznia 2024 r.
Zaawansowany układ awaryjnego hamowania (ang. Advanced Emergency Braking System, AEBS) najnowszej generacji jest wyposażony w radar oraz kamerę, których zadaniem jest wykrywanie obecności niechronionych użytkowników dróg przed pojazdem. Dodatkowy radar odpowiada za nową funkcję Drive-off assist, która ma wykrywać szczególnie narażonych użytkowników dróg i ostrzega kierowcę o ich bliskości, gdy pojazd porusza się z niską prędkością. Układ Event Data Recorder rejestruje obrazy i dane po aktywacji ostrzeżenia o hamowaniu z wykorzystaniem układu AEBS, a układ DAF Side & Turn Assist ostrzega kierowcę, gdy piesi, rowerzyści lub inne pojazdy znajdują się w martwych polach aż do tylnej krawędzi przyczepy.
Ponadto każdy pojazd DAF nowej generacji będzie wyposażony w układ Speed Limit Recognition, który ma informować kierowcę o aktualnych ograniczeniach prędkości i ostrzega go w przypadku ich przekroczenia. Z kolei układ Lane Departure Warning System ma ostrzegać kierowcę o potencjalnie niezamierzonych zmianach pasa ruchu.
Nowa kamera cofania pokazuje na wyświetlaczu w kabinie, co dzieje się z tyłu pojazdu. Opcjonalny asystent świateł drogowych automatycznie wyłącza światła drogowe, gdy inne pojazdy nadjeżdżają z przeciwnej strony lub jadą przed nami. Z kolei funkcja sygnału zatrzymania awaryjnego, zastosowana już w poprzednich pojazdach ciężarowych DAF, odpowiada za ostrzeganie innych użytkowników dróg poprzez miganie świateł awaryjnych o gwałtownym obniżeniu prędkości pojazdu.
Wprowadzono także nowe funkcje, które mają zwiększać bezpieczeństwo kierowcy. Zadaniem układu DAF Drowsiness Detection jest ocena czujności kierowcy oraz informowanie o konieczności zrobienia przerwy. Dostępne jest też przygotowanie pod blokadę alkoholową, co ma ułatwiać montaż urządzenia umożliwiającego uruchomienie silnika dopiero po uzyskaniu negatywnego wyniku badania na obecność alkoholu w wydychanym powietrzu.
Komentarze