Pierwszy DAF XF Euro 6 w Polsce

, 3 czerwca 2013, 13:49

Firma Sachs Trans z Wodzisławia Śląskiego odebrała pierwszy w Polsce ciągnik siodłowy DAF XF Euro 6. Pojazd uroczyście przekazano 28 maja 2013 r. w siedzibie firmy DAF Trucks Polska w Wolicy. Samochód odebrał właściciel firmy Pan Marek Sachs wraz z żoną, córką oraz synami, którzy wspólnie zarządzają firmą.

Firma Sachs Trans zakupiła swój pierwszy pojazd DAF na początku lat 90. XX wieku i posiada tabor 108 samochodów marki DAF spełniających normy emisji Euro 5.

– „Jesteśmy wierni marce DAF ze względu na jakość pojazdów, która koresponduje z naszym podejściem do maksymalnej jakości świadczonych usług naszym klientom” – powiedział Pan Marek Sachs, właściciel firmy Sachs Trans.

Zamówiony DAF XF Euro 6 w wersji Super Space Cab ma czarną kabinę i wnętrze w kolorze sky. Jest wyposażony w silnik Paccar MX13 460 KM, reflektory LED, światła skylight, Truck Navigation Radio, blokadę nocną DAF Night Lock, aluminiowe felgi oraz hamulec silnikowy MX Engine Brake.

Kluczowym założeniem obowiązującym w czasie prac nad nowym układem napędowym było zachowanie niskiego poziomu zużycia paliwa, jakim charakteryzują się silniki Euro 5 ATe, bez negatywnego wpływu na okres eksploatacji (żywotność na poziomie 1,6 miliona kilometrów). Silniki PACCAR MX Euro 6 współpracują ze zmodyfikowanymi ręcznymi i automatycznymi, 12- i 16-biegowymi skrzyniami biegów PACCAR firmy ZF.

Wprowadzenie normy emisji spalin Euro 6 wiąże się z koniecznością zastosowania wielu dodatkowych rozwiązań technicznych, które powodują zwiększenie masy pojazdu. Dostępny jest nowy, lżejszy tylny most który zapewnia ładowność do 44 ton przenosząc moment obrotowy silnika do 2300 Nm. Zawieszenie wyposażone w stabilizator w technologii Stabilink zmniejsza masę pojazdu oraz zapewnia większą stabilność i doskonałą sterowność. Nowa płyta montażowa siodła i inteligentny sposób montażu akumulatorów także przyczyniają się do obniżenia masy. Nowa przekładnia kierownicza jest zamontowana na odlewie wielofunkcyjnym, co eliminuje konieczność stosowania osobnych elementów montażowych tego mechanizmu. W rezultacie standardowy ciągnik XF 4×2 zgodny z wymaganiami normy Euro 6 jest jedynie nieznacznie cięższy niż jego odpowiednik model XF105 Euro 5. W celu uzyskania maksymalnej wydajności DAF skoncentrował się na jak najlepszym rozmieszczeniu komponentów całkowicie nowego podwozia. Standardowy 90-litrowy zbiornik AdBlue (opcjonalnie zbiornik 140-litrowy) został umieszczony pod kabiną, z kolei akumulatory mogą znajdować się wewnątrz tylnej części ramy.

Flota firmy Sachs jest jedna z największych flot DAF-a w Polsce i wciąż poszerza zakres swoich usług oferując, poza standardowym transportem drobnicowym, przewóz towarów ADR oraz ładunków ponadgabarytowych. Firma zajmuje się transportem międzynarodowym na terenie całej Unii Europejskiej, która ma swoje biura w Polsce w Wodzisławiu Śląskim jak i w Czechach.

Pojazdy firmy Sachs Trans wielokrotnie były wyróżniane nagrodami za najładniejszy pojazd na różnych spotkaniach i wydarzeniach związanych z transportem drogowym.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

87.205.102.*, 4 czerwca 2013, 8:08 0 0

super że pan Marek się rozwija ,ale chciałem się dowiedzieć coś więcej o samochodzie a nie o panu Marku

Odpowiedz

46.170.135.*, 4 czerwca 2013, 9:27 0 0

Czy corka na wydaniu? bo bym sie zakrecil...

Odpowiedz