Renault Trucks wykorzystało bliskość wejścia w życie normy emisji Euro 6, by całkowicie odświeżyć gamę pojazdów ciężarowych. Byliśmy obecni na oficjalnej prezentacji nowych pojazdów w Lyonie.
R/EVOLUTION
Około pięciu tysięcy osób z całego świata przybyło do hali Eurexpo we francuskim Lyonie (11 czerwca 2013 r.), by podziwiać debiut ciężarówek z nowej gamy Renault Trucks. Prezentacja miała być zwieńczeniem siedmiu lat pracy inżynierów, konstruktorów i designerów.
Oficjalna prezentacja trwała około godziny. W tym czasie zgromadzeni goście wysłuchali przemówień osób, które odegrały kluczową rolę w projektowaniu oraz budowie nowych pojazdów. Głos zabrali m.in. Bruno Blin – prezydent Renault Trucks, Herve Bertrand – dyrektor działu designu czy Olof Persson i Peter Karlsten, piastujący najwyższe stanowiska w grupie Volvo Trucks.
Nowe pojazdy to efekt stylistycznej wizji projektantów Renault Trucks oraz technicznego partnerstwa firmy z Grupą Volvo. Aby podkreślić, że prezentowane pojazdy należą do nowej generacji – Range, zmieniono nomenklaturę. Od teraz będą one oznaczane literowo. Pojazdy dalekobieżne otrzymały ogólne oznaczenie T, dystrybucyjne D, budowlane K, natomiast ciężkie budowlane C.
Mimo spełniania restrykcyjnej normy emisji gazów Euro 6 nowe pojazdy Renault Trucks mają spalać do 5% mniej paliwa niż poprzednia generacja. Przedstawiciele firmy przekonywali, że potwierdzono to podczas długich testów, w których udział brali m.in. wybrani klienci Renault Trucks.
Zmiany w pojazdach Renault Trucks są widoczne na pierwszy rzut oka z zewnątrz. Modyfikacjom poddano jednak także wnętrze. Kabina została całkowicie przeprojektowana. Podzielono ją na dwie wyraźne strefy: otoczenie kierowcy, przeznaczone do pracy, i część wypoczynkową.
Nowe silniki Euro VI: DTI 11 i DTI 13, Renault Trucks opracowało na bazie swoich jednostek Euro V, optymalizując technologię oczyszczania spalin SCR. Zmodernizowano ponad 50% elementów i zastosowano całkowicie nową elektroniczną jednostkę sterującą. Ulepszono także układ SCR, zwiększając jego wydajność. Dzięki zastosowaniu nowych materiałów wzrosła skuteczność katalitycznej redukcji NOx. Do układu oczyszczania spalin dodano również filtr cząstek stałych.
Na prezentację przybyło około 5 tysięcy osób z całego świata. Byli to głównie dziennikarze oraz klienci Renault Trucks. Francuzi słyną z zamiłowania do efektownych wystaw i prezentacji. Taki też był pokaz nowych pojazdów Renault Trucks.
W ogromnej hali Eurexpo nie zabrakło widowiskowej gry świateł, występów artystycznych oraz dobrej muzyki.
Pojazdy z nowej gamy Renault Trucks pojawią się w Polsce we wrześniu 2013 r. Więcej informacji na temat nowej gamy podamy w najbliższym czasie.
Komentarze