Wiemy kto zdobył nagrodę za “najbardziej efektywny pojazd” w transporcie długodystansowym

18 kwietnia 2024, 10:31

Scania zwyciężyła po raz kolejny w plebiscycie „Green Truck”, zorganizowanym przez redakcje niemieckich magazynów branżowych. Wyróżnienie to jest przysługiwane pojazdom, które są najbardziej efektywne w transporcie długodystansowym. W całej historii konkursu Scania wygrała 9 na 14 odbytych edycji.

– Scania bierze udział w wielu testach organizowanych przez europejskie media bran­żowe, ale to właśnie zwycięstwo „Green Truck” podkreśla to, co jest absolutnie podstawowym wymogiem w naszej branży: oferowanie klientom możliwie jak najwyż­szej wydajności transportu. Układ napędowy Scania Super wprowadziliśmy na rynek w 2021 roku, a wraz z nim nowy poziom wydajności: 8-procentową oszczędność paliwa, z któ­rej korzystają teraz nasi klienci w swojej codziennej pracy – podkreśla Stefan Dorski, starszy wice­prezes i dyrektor Scania Trucks.

Test „Green Truck” co roku organizują dwa czasopisma: „Trucker” i „Verkehrs-Rundschau”. Pierwszy raz rywalizowano w roku 2011. Łącznie odbyło się już 14 edycji. Dotychczas Scania zwyciężyła dziewięciokrotnie, a oprócz tego zdobyła cztery drugie miejsca i jedno piąte (w pierwszej edycji).

– Wszyscy w Scania jesteśmy bardzo dumni i bar­dzo się cieszymy, że odzyskaliśmy tytuł najbardziej efektywnej paliwowo długodystansowej cięża­rówki. Mniejsze zużycie paliwa oznacza, że nasze samochody cięża­rowe w znacznym stopniu przyczyniają się do ograniczenia emisji CO2, ponieważ gros świa­towego transportu nadal bazuje na silnikach spalinowych – dodaje Stefan Dorski.

Ocena pojazdów biorących udział w konkursie odbywa się na podstawie analizy wszystkich istotnych aspektów wydajności transportu i zrównoważonego rozwoju: zużycia paliwa, średniej prędkości jazdy, ilości zużytego AdBlue i masy ciężarówki.

– Nagroda w konkursie „Green Truck” podkreśla to, co jest absolutnie podstawowym wymogiem w naszej branży: oferowanie klientom możliwie jak najwyższej wydajności transportu – podkreśla Stefan Dorski, dyrektor Scania Trucks.

Gdy przyjrzymy się bliżej danym wykorzystywanym w przeliczeniach jurorów „Green Truck”, na dystansie 100 km średnia różnica między Scania, a zdobywcą drugiego miejsca wynosi 0,41 l paliwa. Biorąc pod uwagę fakt, że pojazd ciężarowy w transporcie długodystansowym przejeżdża około 150 tys. km rocznie, oznacza to, że roczny wynik Scania jest o ponad 600 l lepszy. Przy masie 7040 kg, ciężarówka Scania była również najlżejszym pojazdem i osiągnęła najwyższą średnią prędkość, która wynosiła 79,70 km/h. W maju 2023 roku Scania wprowadziła zaktualizowaną wersję swojego systemu CCAP (Cruise Control z Active Prediction), co prawdopodobnie zapewniło dodatkową przewagę w teście.

Testy pojazdów ciężarowych w ramach konkursu „Green Truck” odbywają się na różnych typach dróg (głównie na autostra­dach) w okolicach Monachium. Ich przebieg jest ściśle monitorowany przez organizatorów oraz pracow­ników uczestniczących w konkursie firm producentów. Przy wyliczeniach uwzględniane są dane z pojazdu referencyjnego, by skompensować zmieniające się warunki (np. jak sil­ny wiatr, deszcz, zmiany temperatury).

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!