W ofercie firmy Wielton pojawiła się nowa wywrotka do transportu złomu. Inżynierowie udoskonalili model Scrap Master, przebudowując kilka kluczowych elementów.
Nowa wywrotka Wielton Scrap Master
Zmiany widać już na pierwszy rzut oka, bo różni się cały kształt skrzyni. Poprzedni typ square zmieniono na half-pipe, tym samym usuwając podłużnice i poprzeczki podłogi. Przebudowano ściany boczne, ścianę przednią oraz drzwi.
Udoskonalenia dotyczą także sztywności konstrukcji. Firma zastosowała stal HARDOX 500TUF oraz obrzeże górne wygięte z jednego arkusza blachy ściany bocznej. Obniżono także środek ciężkości naczepy o 75 mm, co ma pozytywnie wpłynąć na bezpieczeństwo pracy i stabilność pojazdu przy rozładunku.
– Gruntowna zmiana kształtu oraz liczne modyfikacje wprowadzone w wywrotce Scrap Master znacznie wpłynęły na wydłużenie żywotności pojazdu, poprawę jego stabilności i przede wszystkim bezpieczeństwa użytkowania. Ponadto, dzięki zastosowaniu 850 mm szerokości płaskiej podłogi, wywrotką Scrap Master można przewozić europalety o wymiarach 1200 × 800 mm.
W transporcie złomu szczególnie istotna jest wysoka odporność pojazdu na uszkodzenia i ścieranie. Trwałość i wysoką wytrzymałość ulepszonej konstrukcji potwierdzają obliczenia MES jak i przeprowadzone testy – mówił Łukasz Trzeciakiewicz, Product Manager Wielton S.A.
Wywrotkę będzie można zamówić w trzech wersjach skrzyń o objętości 51, 55 lub 62 metry sześcienne. Wewnętrzna długość podłogi o największej kubaturze ma wynosić 12,07 metra, co ma pozwolić na transport nawet prętów hutniczych lub innych długich elementów stalowych z zamkniętymi drzwiami naczepy.
Komentarze