Pierwsze elektryczne Renault T E-Tech 6×2 w Polsce trafiło już do firmy logistycznej

6 grudnia 2024, 9:54

Firma Spedycja Polska – SPEDCONT Sp. z o.o. odebrała swój pierwszy elektryczny ciągnik siodłowy Renault Trucks T E-Tech z układem napędowym 6×2. To historyczne wydarzenie, ponieważ jest to pierwszy taki pojazd we flocie SPEDCONT, pierwszy elektryczny ciągnik dostarczony przez Renault Trucks w Polsce i pierwszy elektryczny ciągnik z napędem 6×2 wydany w Polsce.

renault trucks t e tech

Pierwsze w Polsce Renault Trucks T E-Tech 6×2

SPEDCONT to firma, której kluczową działalnością jest operowanie terminalem kolejowym w Łodzi, odgrywającym ważną rolę w obsłudze połączeń transportowych w kraju i za granicą. Firma realizuje przewozy intermodalne, łącząc różne środki transportu, takie jak kolej i samochody ciężarowe, co pozwala na optymalizację kosztów i czasu dostawy.

Renault Trucks T E-Tech to innowacyjny pojazd, który dzięki zerowej emisji spalin, pomoże firmie w realizacji celów związanych z ochroną środowiska. Jest to szczególnie istotne w branży logistycznej i transportowej, gdzie redukcja śladu węglowego staje się coraz bardziej priorytetowa.

Dostarczony do firmy ciągnik siodłowy to pierwszy ciągnik Renault Trucks zarejestrowany w Polsce w konfiguracji 6×2. Ta konfiguracja, rzadziej spotykana nawet w pojazdach z silnikami spalinowymi (ICE), będzie wykorzystywana do transportu kontenerów, co oznacza przewóz ciężkich ładunków.

renault trucks t e tech

Zastosowanie 5 pakietów baterii zamiast standardowych 6 pozwoliło na zmniejszenie kosztów zakupu oraz podniesienie ładowności zestawu o około 500 kg. Dotychczasowe doświadczenia Renault Trucks, zebrane z prawie 3 tysięcy pojazdów BEV jeżdżących po drogach Europy, wskazują, że znaczna część pojazdów nie w pełni wykorzystuje maksymalną pojemność zainstalowanych baterii. Zasięg oraz pojemność baterii to dwa podstawowe zagadnienia, które należy zoptymalizować w drodze do poprawy całkowitego kosztu posiadania (TCO) pojazdów BEV.

O Renault T E-Tech

Renault Trucks T E-Tech to elektryczny ciągnik siodłowy wyposażony w trzy silniki synchroniczne na prąd przemienny o łącznej mocy 490 kW, zapewniające maksymalny moment obrotowy 2400 Nm. Pojazd posiada 5 pakietów akumulatorów litowo-jonowych o łącznej pojemności 450 kWh. W układzie przeniesienia napędu zastosowano skrzynię biegów Optidriver, zoptymalizowaną pod kątem elektrycznych układów napędowych.

Pojazd wyposażony jest w systemy spełniające wytyczne GSR, które obejmują szereg funkcji zapewniających bezpieczeństwo kierowcy i innych użytkowników dróg, takich jak system radarów i kamer monitorujących otoczenie, system automatycznego hamowania awaryjnego (AEBS), tempomat adaptacyjny (ACC), system wspomagania ruszania pod górę, system ostrzegania o senności (LDWS/DDAW) i system rozpoznawania znaków drogowych (ISA).

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!