Ponad 170 pojazdów z silnikami Euro 6 na MAN Trucknology Days 2014

27 marca 2014, 9:14

Goście zwiedzający targi MAN Trucknology Days 2014 mieli możliwość obejrzenia pojazdów MAN przeznaczonych dla różnych branż. Mogli też mogli wypróbować podczas jazdy próbnej ponad 170 pojazdów ciężarowych.

Meet the world of efficiency

Ponad 4500 zwiedzających wzięło udział w MAN Trucknology Days 2014. Program dwudniowej imprezy, organizowanej w Truck Forum i na torze testowym przy zakładach MAN w Monachium, był bardzo bogaty. W MAN Truck Forum goście mogli porozmawiać z ekspertami MAN, dostawcami lub producentami zabudów, a także zwiedzić zakład. W ramach Trucknology Days przygotowano także występy i odpowiedni program imprez towarzyszących.

Zaprezentowano możliwości zastosowania pojazdów typoszeregów MAN TGL, TGM, TGS i TGX w wielu sektorach branży transportowej. Są one wykorzystywane w ruchu dalekobieżnym, w dystrybucji, jako pojazdy budowlane, pojazdy ciężkie, a także przez straż pożarną, w leśnictwie i w rolnictwie. W obecności instruktorów jazdy MAN Profi Drive można było wypróbować nowe pojazdy z silnikami Euro 6 na torze testowym MAN, a także w ruchu ulicznym oraz na autostradzie. Na torze testowym można się przejechać po trasie asfaltowej lub na trasie offroad. W celu zademonstrowania możliwości pojazdu i koncepcji napędu w pojazdach budowlanych przygotowano krótkie odcinki o nawierzchni żwirowej. W takim terenie sprawdza się zwłaszcza innowacyjny system napędowy MAN HydroDrive.

Po raz pierwszy firma MAN przygotowała pokaz specjalny prezentujący możliwości zastosowania pojazdów ciężarowych w rolnictwie. Skoncentrowano się na zadaniach transportowych realizowanych między gospodarstwem, polem, magazynem, instalacją wytwarzania biogazu i cukrownią. Na pokazie specjalnym dedykowanym pojazdom dla straży pożarnej producenci zabudów zaprezentowali swoje pojazdy wykonane na podwoziach MAN w nowej wersji z silnikami Euro 6 oraz w dopuszczonej jeszcze regionalnie wersji Euro 5.

Impreza nie ogranicza się jednak tylko do pojazdów ciężarowych. W ramach MAN Solutions prezentowana jest cała gama usług oferowanych przy zakupie pojazdu ciężarowego. W Monachium obecnych było także ponad 70 producentów zabudów, wyposażenia i poddostawców. Prezentowali oni swoje wyroby oraz służyli pomocą i udzielali porad specjalistycznych. Impreza Trucknology Days organizowana jest co roku od 2008 r. Poprzednia edycja imprezy przyciągnęła do Truck Forum i na tor testowy ponad 3500 klientów i gości.

Pojazdy dla straży pożarnej

Po raz pierwszy producenci wozów strażackich zaprezentowali swoje pojazdy gaśnicze w wersji z silnikiem Euro 6. Są one wykonane na podwoziach MAN z napędem na wszystkie koła TGM 13.290 4×4 BL i TGM 18.340 4×4 BB. Tym samym firma MAN jest pierwszym producentem pojazdów użytkowych, który w swojej ofercie dla straży pożarnej posiada podwozia do wozów strażackich z silnikami w wersjach od Euro 3 do Euro 6.

W niektórych krajach, na przykład w Niemczech, Austrii i Anglii na podstawie pozwolenia dla pojazdów specjalnych można nadal nabywać i rejestrować wozy strażackie z silnikiem w wersji Euro 5. Z tego względu prezentowane są liczne pojazdy specjalne: obrotowa drabina, maszty teleskopowe, pojazdy do przewozu kontenerów, pojazdy gaśnicze lub pojazdy do przewozu sprzętu w wersji Euro 5, które w typoszeregach TGL i TGM nie wymagają stosowania dodatkowych substancji do oczyszczania spalin, np. AdBlue.

Na torze testowym goście mieli okazję zapoznania się z oprogramowaniem przełączania skrzyni biegów MAN TipMatic dostępnej dla pojazdów specjalnych. Oprogramowanie to zapewnia większe przyspieszenie pojazdu i specjalną strategię zmiany biegów podczas jazdy na sygnale.

Pojazdy dla rolnictwa i leśnictwa

Po raz pierwszy na Trucknology Days 2014, MAN zaprezentował w ramach…czytaj dalej


Pojazdy dla rolnictwa i leśnictwa

Po raz pierwszy na Trucknology Days 2014, MAN zaprezentował w ramach pokazu specjalnego pojazdy dla rolnictwa. Nawet na krótkich odcinkach między gospodarstwem, polem lub magazynem zastosowanie pojazdu ciężarowego może okazać się opłacalne. Zaletą tego rozwiązania transportowego w porównaniu z tradycyjnym systemem opartym na ciągniku z przyczepą jest przede wszystkim duża dopuszczalna masa całkowita, wynosząca około 40 ton oraz większa prędkość jazdy. Pojazdy ciężarowe MAN stosowane są między innymi do przewozu z pola płodów rolnych, na przykład zboża do punktów skupu, biomasy z kukurydzy do instalacji biogazu, buraków cukrowych do cukrowni, czy ziemniaków do fabryki skrobi. Przewożą one także nawozy, materiał siewny czy gnojówkę z gospodarstwa na pole. 

Produkty firmy MAN już od kilkudziesięciu lat są z powodzeniem stosowane w rolnictwie. W latach 1938 – 1963 firma MAN była producentem ciągników dla rolnictwa. Wielu producentów maszyn rolniczych i ciągników nadal kupuje w firmie MAN silniki napędowe. Silosokombajn Krone BiG X 1100 o największej na świecie mocy jest wyposażony w silnik MAN typu V12 o mocy 1078 KM.

Na Trucknology Days 2014 firma MAN zaprezentowała ciągniki siodłowe z palety TGS, które częściowo zostały zmodyfikowane pod kątem wymagań sektora rolniczego. Prezentowany pojazd to dwuosiowym ciągnik siodłowy MAN TGS z innowacyjnym napędem HydroDrive. System ten sprawdza się w transporcie na nieutwardzonym terenie, gdy konieczna jest dodatkowa trakcja.

Zaprezentowano także uniwersalny ciągnik siodłowy z naczepą wywrotczą MAN TGS 18.480 4×4 BL. Pojazd ten jest wyposażony w szerokie opony – z przodu o szerokości 455 i z tyłu w pojedyncze opony 600. Dzięki temu zmniejsza się nacisk na podłoże, nie ulegają zniszczeniu rośliny i zapewniona jest optymalna trakcja. Równocześnie pojazd zachowuje szerokość 2,50 metrów, dzięki czemu nadal posiada homologację jako pojazd ciężarowy. Z takim wyposażeniem pojazdy ciężarowe MAN mogą na przykład współpracować na polu z sieczkarką lub kombajnem, które ładują na naczepę zebrane płody rolne. Pracę w polu ułatwia kierowcy zainstalowane na wspornikach przy kabinie sferyczne oświetlenie diodowe.

Pojazdy ciężarowe MAN są stosowane w rolnictwie nie tylko podczas zbiorów. Dzięki wyposażeniu zimowemu obejmującemu zamontowaną z przodu płytę, podwyższone reflektory/migacze i łącza hydrauliczne, mogą one być wykorzystywane przez cały rok. Mimo sprzęgu siodłowego, do ramy można zamontować urządzenie roztrząsające wraz z pojemnikiem. Wszystkie dodatkowe agregaty są zasilane przez instalację hydrauliczną z funkcją Load Sensing.  

Firma MAN zaprezentowała także pojazd TGS w wersji ciągnika siodłowego dla rolnictwa i leśnictwa (LOF). Posiada on homologację pojazdu specjalnego ze względu na wyjątkowe, nieniszczące ziemi ogumienie, dzięki któremu uzyskał on szerokość trzech metrów. Wersja ta została skonstruowana na bazie podwozia ciągnika siodłowego o krótkim rozstawie osi. Wersja dla rolnictwa posiada rozbudowaną instalację hydrauliczną oraz wałek przekaźnikowy ciągnika wykorzystywany do napędu wózków ładujących lub zamontowanych urządzeń. Pojazd ten został także wyposażony w bardzo popularny w rolnictwie sprzęg kulkowy.

Transporter i pojazdy specjalne dla leśnictwa na podwoziach MAN

Dzięki silnikom o dużej mocy pojazdy MAN TGS sprawdzają się w leśnictwie do transportu długiego i krótkiego drewna. Typowy pojazd realizujący te zadania został zaprezentowany w ramach Trucknology Days 2014. Urządzenie do rozdrabniania drewna zostało zamontowane na czteroosiowym podwoziu MAN TGS. Przy silniku pojazdu MAN za pośrednictwem napędu dodatkowego podłączona jest instalacja hydrauliczna obsługująca urządzenie do siekania drewna, żuraw do ładowania i zamontowana z przodu pojazdu maszyna do łupania drewna. Kabina została tak zmodyfikowana, że zapewnia operatorowi tych wszystkich urządzeń wygodne stanowisko pracy zabezpieczone przed wpływem czynników atmosferycznych.

Załączany opcjonalnie hydrauliczny napęd na koła przednie zapewnia dodatkową trakcję na trudnym podłożu, na przykład na nieutwardzonym terenu budowy, na podjazdach i na śliskich nawierzchniach – zarówno podczas jazdy do przodu jak i wstecz. System HydroDrive jest rozwiązaniem w przypadku pojazdów poruszających się głównie po utwardzonych drogach, które jednak od czasu do czasu muszą także skorzystać z dodatkowej trakcji. Pozwala on każdego dnia obniżyć koszty paliwa. Napęd MAN HydroDrive można włączać przy pomocy prostego przełącznika, także podczas jazdy i przy obciążeniu pojazdu. Dzięki temu kierowca może bezpiecznie pokonywać wzniesienia, bez konieczności wcześniejszego zatrzymania pojazdu. System MAN HydroDrive jest tylko niewiele cięższy od tradycyjnego napędu na tylne koła, a w porównaniu z klasycznym napędem na wszystkie koła – o kilkaset kilogramów lżejszy. Wysokość konstrukcyjna pojazdu pozostaje przy tym bez zmian, co w praktyce oznacza dla kierowcy komfort przy wsiadaniu do kabiny, niską całkowitą wysokość pojazdu, niżej zlokalizowany punkt ciężkości pojazdu, a tym samym także optymalną stabilność jazdy. Nie zmienia się również średnica zawracania pojazdu z systemem MAN HydroDrive w porównaniu z analogicznym pojazdem z napędem na oś tylną.

Pojazdy Trucks to go

Przed Truck Forum można oglądać flotę pojazdów „Trucks to go“. Są to…czytaj dalej


Pojazdy Trucks to go

Przed Truck Forum można oglądać flotę pojazdów „Trucks to go“. Są to zabudowane pojazdy wszystkich typoszeregów, które zainteresowani klienci mogą zamówić za pośrednictwem strony Internetowej www.man-truckstogo.com. Korzyść dla klientów jest oczywista. Uzyskują oni szybki dostęp do pojazdów, z pominięciem obowiązujących terminów dostaw. Za pośrednictwem tego kanału firma MAN w ciągu ostatnich dwóch lat sprze-dała ponad 100 pojazdów ciężarowych. Oprócz ciągników siodłowych do-stępne są w tym trybie także kompletne pojazdy: pojazdy budowlane, takie jak wywrotki czy betonomieszarki a także śmieciarki, podnoszone platformy robocze lub pojazdy holownicze. Większość pomalowanych neutralnie na biało pojazdów ciężarowych stanowi ofertę europejską. Na stronie Interne-towej „Trucks to go“ zainteresowani klienci podają poszukiwane przez siebie konfiguracje pojazdów. Baza danych przeszukuje pod tym kątem dostępną pulę obejmującą ponad 250 ciężarówek. W przypadku znalezienia wła-ściwego obiektu można od razu skontaktować się z MAN.

MAN Trucknology Roadshow

Impreza ta jest sygnałem do startu dla floty pojazdów demonstracyjnych „MAN Trucknology RoadShow 2014“. Aż 65 pojazdów typoszeregów TGL, TGM, TGS i TGX udaje się w podróż po Europie. Każdego roku flota pojazdów pokazowych ma inny skład. Prezentowane kompletne pojazdy z zabudowami lub z naczepami stanowią przekrój bogatej palety dostępnej w poszczególnych sektorach branży transportowej – w sektorze dystrybucyjnym, w transporcie dalekobieżnym oraz w sektorze pojazdów budowlanych, ciężkich i komunalnych. Lista rodzajów zabudów i naczep jest imponująca: zabudowy skrzyniowe i z plandeką, zestawy do przewozu długiego drewna, wywrotki i betonomieszarki, skrzynie do przewozu napojów, wywrotki z żurawiem, wywrotki trzystronne i tylnozsypowe, zestawy do przewozu materiałów budowlanych z żurawiami. Dla sektora usług komunalnych przygotowano pojazdy do odśnieżania i wywozu śmieci, a dla straży pożarnych pojazdy do przewozu kontenerów. Program obejmuje także trzy ciągniki siodłowe dedykowane dla rolnictwa do obsługi transportu między gospodarstwem, polem i punktami skupu. Spółki MAN w całej Europie, organizując własne imprezy i prezentacje, często korzystają z pomalowanych przeważnie na czerwono pojazdów tej floty. Przedstawiciele handlowi MAN udostępniają je swoim klientom na kilka dni do przetestowania. W ten sposób klienci mogą się przekonać o kompetencji firmy MAN w poszczególnych branżach oraz o możliwości ekonomicznej i sprawnej realizacji zadań transportowych.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!