Największa na świecie fabryka łożysk – fotorelacja

, 26 maja 2014, 16:16

Firma Federal Mogul zaprosiła nas na zwiedzanie swojej fabryki łożysk w niemieckim Wiesbaden. Fabryka, której teren mógłby pomieścić około 18 boisk piłkarskich, jest największym na świecie tego typu zakładem produkującym łożyska ślizgowe.

Trochę historii

Zakład, który mieliśmy okazję zwiedzać powstał już w 1897 roku, kiedy to Max Wagner założył Glyco-Merall-Werke GmbH. Fabryka rosła w siłę, aby w 1937 r. stać się największym producentem łożysk w Niemczech, a w już w 1974 r. w całej Europie. Po zakupie Glyco przez korporację Federal Mogul w 1990 r., fabryka stała się największym producentem łożysk ślizgowych na całym świecie.
Kolejnym ważnym kamieniem milowym w rozwoju zakładu był rok 2010, kiedy to opracowana została technologia powłoki polimerowej IROX®, dzięki którym łożyska mogą lepiej sprostać rosnącym wymaganiom współczesnych silników wyposażonych np. w systemy start-stop.

Fabryka kiedyś…

Dostępne są archiwalne zdjęcia, które pokazują jak fabryka wyglądała w przeszłości, od momentu założenia.

Fabryka dzisiaj…

Dzisiaj zakład w Wiesbaden zmienił się nie do poznania i to nie tylko ze względu na jakość sprzętu fotograficznego, którym wykonane zostały współczesne zdjęcia. Motorem napędowym, zmuszającym do rozwoju nowych technologii są stale rosnące wymagania ekologiczne, które muszą spełniać dzisiejsze silniki.

Podczas wizyty mogliśmy przyjrzeć się z bliska poszczególnym etapom produkcji panewek. Na kolejnych stacjach pracownicy Federal Mogul wyjaśniali tajniki produkcji.

Dziennikarze mieli okazję, aby własnoręcznie stworzyć sobie pamiątkę z wyjazdu.

Zwiedzaniu fabryki towarzyszył cykl prezentacji technicznych, w których inżynierowie Federal Mogul odpowiedzialni za poszczególne gałęzie działalności firmy ze szczegółami opowiadali o rozwoju swoich grup produktowych.

Na podstawie materiałów przygotujemy cykl artykułów technicznych, które po kolei będziemy publikować na naszym portalu. Pierwszy artykuł na temat bezołowiowych łożysk zwiększających trwałość silników mogą Państwo przeczytać już teraz.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!