Nowości Scania na targach IAA 2014

4 lipca 2014, 15:36

Podczas Międzynarodowych Targów Samochodowych IAA w Hanowerze Scania zaprezentuje nowe pojazdy i usługi. Będą to m.in. nowy 13-litrowy silnik, retarder z wolnym kołem czy udoskonalony Scania Eco-roll.

Nowy 13-litrowy silnik o mocy 450 KM wyłącznie z SCR

Jedna z najszerszych gam silników Euro 6, zapewniła w minionych latach pojazdom Scania liczne zwycięstwa w niezależnych testach zużycia paliwa. Wyjątkowo trudny do pokonania okazał się silnik 13-litrowy, szczególnie w wariancie korzystającym wyłącznie z SCR. Teraz Scania przedstawia nową, 450-konną odmianę tej jednostki, którą również cechuje niskie spalanie.

 

Scania Citywide z hybrydowym układem napędowym

Na rynku autobusowym Scania zdobyła opinię dostawcy, który umie sprostać zarówno potrzebom społecznym jak i wymogom ekologii. Firma wykonała kolejny krok i proponuje wariant hybrydowy. Nowy, hybrydowy autobus Citywide będzie ozdobą stoiska na targach IAA.

 

Retarder Scania

Scania wprowadza nowoczesne rozwiązania, których celem jest zwiększenie oszczędności i polepszenie dyspozycyjności. Retarder Scania jest obecnie oferowany w wersji z wolnym kołem. Można go całkowicie odłączyć od układu napędowego, co procentuje niższym zużyciem paliwa. Jednocześnie Retarder Scania zapewnia wyższy moment hamowania: 4100 zamiast 3500 Nm. Jest też bardziej skuteczny przy niższych prędkościach obrotowych silnika. Nowa opcja będzie dostępna również w pojazdach, gdzie retarder jest uruchamiany wyłącznie poprzez naciśnięcie pedału hamulca. Zgodnie z zasadą, że systemy pomocnicze, które nie muszą pracować cały czas, nie powinny prowadzić do powstawania strat, Scania wprowadza sprężarkę powietrza, która pracuje tylko gdy to konieczne i przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa.

 

Scania Eco-roll

Nowością jest udoskonalony układ Eco-roll, który we współpracy ze Scania Opticruise i tempomatem Scania Active Prediction ogranicza spalanie. Pojazd automatycznie wylicza, kiedy największą oszczędność przyniesie jazda na biegu jałowym. Obecnie system działa jeszcze sprawniej, częściej korzysta z Eco-roll i bardziej trafnie dobiera bieg. W zależności od liczby wzniesień na drodze, Eco-roll wykazuje się znacznym wpływem na obniżenie zużycia paliwa przez 13-litrowe silniki Euro 6.

Scania dąży również do obniżenia oporów wewnętrznych w silniku. Zwiększając temperaturę i wykorzystując jednocześnie olej o niskiej lepkości i unikalnych własnościach smarnych, konstruktorzy Scania zaobserwowali pozytywny efekt, objawiający się niższym zużyciem paliwa. Jednak ten rodzaj oleju może być stosowany wyłącznie w pojazdach długodystansowych z 13-litrowymi silnikami Euro 6, pracujących w mało wymagających warunkach.

 

Poza udoskonalonymi pojazdami, wzbogaconymi o nowoczesne rozwiązania, Scania przedstawi na IAA nowe lub rozszerzone usługi. Ich cechą wspólną jest dążenie do zwiększenia konkurencyjności i dyspozycyjności użytkowników z pożytkiem dla ich zysku.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!