Solaris podpisał kolejną umowę na dostawę elektrycznego autobusu do Niemiec. Urbino 12 electric trafi do miejskiego przewoźnika z Drezna w ramach projektu “Elektro-Buslinie 79”. Firma Dresdner Verkehrsbetriebe AG (DVB) odbierze pojazd w pierwszej połowie 2015 roku. Drezno było pierwszym miastem w Europie, które w 2006 roku zakupiło hybrydowego, osiemnastometrowego Solarisa.
– „Szczególnie cieszy nas, że właśnie w Dreźnie, w codziennym ruchu liniowym, pojawi się pierwszy autobus z pantografowym systemem ładowania” – powiedział Reiner Zieschank, Prezes Zarządu Dresdner Verkehrsbetriebe.
Doświadczenia zebrane z dotychczasowej eksploatacji Solarisów są dobrym punktem wyjścia przy realizacji nowego projektu. Nadzór naukowy nad przedsięwzięciem sprawuje drezdeński Uniwersytet Techniczny. Dane pozyskane z użytkowania elektrycznego Urbino, w szczególności związane z ładowaniem i gromadzeniem energii, pozwolą DVB zaplanować dalsze działania zmierzające do zastąpienia napędów tradycyjnych elektrycznymi.
– „Jestem bardzo zadowolona, że Drezno, inwestując w nowoczesne technologie, wybrało nasz autobus elektryczny. Tym bardziej jest to budujące, iż właśnie w Dreźnie jeździ nasz pierwszy autobus hybrydowy. Miasto kolejny raz odważnie myśli o przyszłości swojego transportu i decyduje się na najlepsze oraz najbardziej ekologiczne technologie.” – podkreśliła Solange Olszewska, Prezes Zarządu Solaris Bus & Coach S.A.
Elektryczny Solaris Urbino wyprodukowany dla DVB zostanie wyposażony w silnik o mocy 160 kW oraz baterie o pojemności 200 kWh, pozwalające bez ograniczeń pokonywać całość zaplanowanych tras. Baterie zasilać będą również podzespoły pojazdu, m.in. ogrzewanie, klimatyzację, układ kierowniczy oraz drzwi. Ich ładowanie odbywać się będzie poprzez złącze plug-in oraz system szybkiego uzupełniania energii w postaci pantografu zamontowanego na dachu pojazdu.
Solaris Urbino electric wyjedzie na linię numer 79, która łączy dzielnice Mickten z Übigau. Podczas kursów energia w bateriach będzie uzupełniana na jednej z pętli, przy pomocy pantografu. Ładowanie potrwa od 3 do 4 minut. W nocy, na terenie zajezdni, zasilanie nastąpi poprzez złącze plug-in.
Projekt "Elektrobus-Linie 79" jest jednym z czterdziestu realizowanych w ramach programu "ELEKTROMOBILITÄT VERBINDET" przez landy Bawarii i Saksonii. Otrzymał on dofinansowanie w wysokości około 1,1 mln euro z niemieckiego Ministerstwa Transportu i Infrastruktury Cyfrowej.
Oprócz wspomnianego Solarisa Urbino 18 Hybrid we flocie DVB jeździ ich na co dzień aż 51 sztuk. Pierwsze trafiły do stolicy Saksonii już w 2003 roku. Elektryczne autobusy marki Solaris w Niemczech oprócz Drezna zostały kupione także w Düsseldorfie, Hamburgu i Brunszwiku.
Komentarze