Ruszyła kampania „Świecimy przykładem na drodze”

4 sierpnia 2014, 15:47

W nocy widoczność znacznie spada, a wielu z nas nie kontroluje oświetlenia samochodu. Dlatego firma Hella Polska rozpoczęła akcję ,,Świecimy przykładem na drodze” i podpowiada, jak być odpowiedzialnym kierowcą o każdej porze dnia i nocy.

Kierowcom często zależy na pokonywaniu jak największych odległości w możliwie krótkim czasie. Z tego powodu chętnie wybierają podróżowanie nocą, nie wiedząc jak bardzo może być to niebezpieczne. Statystyki wykazują, że właśnie wtedy dochodzi do większej liczby wypadków, biorąc pod uwagę natężenie ruchu. Równie bagatelizowanym problemem jest schematyczne działanie kierowców, którzy zapominają o sprawdzeniu tak podstawowego aspektu, jakim jest oświetlenie pojazdu.

W trosce o bezpieczeństwo wszystkich podróżujących i uczestników ruchu drogowego wystartowała pierwsza edycja kampanii społecznej „Świecimy przykładem na drodze” na rzecz prawidłowego oświetlenia pojazdów. Przedsięwzięcie zainicjowane jest przez firmę Hella Polska. Działania podjęte przez organizatorów akcji edukacyjnej mają znacząco wpłynąć na zmianę przyzwyczajeń kierowców, pokazując jak bardzo istotna jest dbałość o dobre światła samochodowe.

–  „Wychodzimy poza schematy zachowań przyjęte przez kierowców. Wyjaśniamy wszystkim uczestnikom ruchu drogowego, jak wielkie znaczenie dla ich bezpieczeństwa ma prawidłowy dobór i ustawienie świateł. Kampania obejmuje szeroko rozumianą edukację dotycząca właściwej eksploatacji oświetlenia samochodu i bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Jej celem jest zwiększenie świadomości, że sprawdzanie stanu technicznego, ustawienia świateł oraz stopnia zużycia żarówek powinno stać się nawykiem każdego kierowcy." – mówi Monika Maciejewska, dyrektor działu marketingu Hella Polska.

Inicjatorzy kampanii zwracają uwagę na błędne przyzwyczajenia kierowców tj. zapominanie, że każdy samochód inaczej oświetla drogę, a większość z nas jeździ pamięciowo stosując jako punkt odniesienia tylne światła poprzedzającego pojazdu. Szczególnie w okresie wakacyjnym częściej spotkać można pieszych poruszających się po drogach do późnej nocy i nie noszących odblaskowych elementów. Z tego powodu Hella Polska została również partnerem „Inicjatywy na rzecz dobrych świateł samochodowych” i informuje, jak prawidłowo powinni zachowywać się uczestnicy ruchu oraz jak mają dostosować prędkość jazdy do mocy reflektorów oświetlających drogę.

–  „Propagujemy odpowiedzialność i  kulturę jazdy. Chcemy, aby każdy czuł się bezpiecznie na drodze i wiedział, że nie używa się długich świateł, czy świateł przeciwmgielnych bez potrzeby. A także, że warto sygnalizować innym kierowcom przepalenie żarówki czy niesprawnego oświetlenia. Nasze działanie ma społeczny i medialny potencjał, dlatego wiemy, że kampania „Świecimy przykładem na drodze” ma szansę wpłynąć na przyzwyczajenia kierowców." – dodaje Monika Maciejewska.

Dodatkowo przedsięwzięcie wsparte jest komunikacją z internautami, którzy mają możliwość poszerzania wiedzy za pomocą Facebooka: https://www.facebook.com/hella.swiecimy.przykladem
oraz strony Hella Polska: http://www.hella.com/cardriver/pl/index.html

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!