IVECO na targach IAA w Hanowerze

26 sierpnia 2014, 13:33

IVECO weźmie udział w 65. Międzynarodowej Wystawie Pojazdów Użytkowych (IAA) w Hanowerze. W trakcie wystawy uznawanej za najważniejsze wydarzenie międzynarodowej rangi w sektorze pojazdów użytkowych firma zaprezentuje szereg innowacji.

Na stoisku IVECO zajmującym powierzchnię ponad 2500 metrów kwadratowych goście będą mogli obejrzeć pełen asortyment marki, począwszy od lekkich samochodów użytkowych po ciężkie modele drogowe i terenowe, autobusy i pojazdy specjalistyczne przeznaczone do eksploatacji w kamieniołomach i na placach budowy.

Centralnym punktem stoiska będzie totem z kamieniami milowymi w liczącej 150 lat historii grupy, upamiętniającymi takie wydarzenia, jak powołanie spółki IVECO w 1975 r. oraz inne fakty, dzięki którym marki CNH Industrial są słynne na całym świecie.

Główną atrakcją stoiska IVECO będzie Nowy Daily, czyli trzecia generacja lekkiego pojazdu użytkowego, który po międzynarodowej premierze prasowej na początku czerwca zadebiutuje przed szeroką publicznością z różnych krajów. Nowy Daily jest całkowicie zmodernizowanym pojazdem i liderem w swojej kategorii pod względem efektywności wykorzystania przestrzeni ładunkowej. Jego atutami są największa w tej klasie pojazdów kubatura przedziału towarowego i ładowność, komfort porównywalny z samochodem osobowym, a także zwrotność i niższe zużycie paliwa. Mimo zmodyfikowania 80% podzespołów, w Nowym Daily zachowano klasyczną prostokątną ramę podwozia, która od dawna jest podstawą konstrukcji tego modelu, zapewniając mu funkcjonalność i długą żywotność, a także maksymalną elastyczność przy montażu zabudowy.

W strefie Nowego Daily, jak również w samym pojeździe dużą rolę będą odgrywały techniczne innowacje, takie jak silnik F1C, nowa skrzynia biegów HI-MATIC oraz nowe zawieszenie Quad Leaf.

Ważną innowacją jest nowa 8-biegowa przekładnia automatyczna HI-MATIC, ustanawiająca wysokie standardy pod względem elastyczności, efektywności, zużycia paliwa oraz maksymalnego komfortu jazdy. HI-MATIC zmienia biegi szybciej i precyzyjniej niż doświadczony kierowca – redukcja przełożenia w celu uzyskania lepszego przyspieszenia trwa niecałe 200 milisekund.

W celu maksymalnego wykorzystania potencjału nowego pojazdu opracowano nowe przednie zawieszenie, które podnosi komfort i poprawia zwrotność. Będzie ono stosowane zarówno w furgonach, jak i wersjach z kabiną i podwoziem. Nowe przednie zawieszenie QUAD LEAF oparte na podwójnym czworobocznym układzie z poprzecznymi resorami piórowymi charakteryzuje się zmniejszonymi wymiarami i niższą masą.

Boreal Metallic Blue – metalizowany ciemny błękit premierowych egzemplarzy Nowego Daily – będzie dominował na banerze zdobiącym ściany stoiska, urządzonego w stylu nawiązującym do estetyki przedniego grilla modelu. IVECO wiąże ten kolor także z ideą zrównoważonego i racjonalnego wykorzystywania zasobów środowiska. Taką odpowiedzialną postawę firma prezentuje w codziennej działalności, produkując pojazdy zasilane paliwami alternatywnymi. W Hanowerze będą one reprezentowane przez Nowe Daily CNG i Stralisa LNG.

Atuty Nowego Daily CNG pod względem niezawodności, komfortu i ładowności są takie same, jak w przypadku wersji z silnikiem wysokoprężnym. Konstrukcja ramy podwozia sprawia, że Nowy Daily jest ceniony przez firmy montujące zabudowy pojazdów. Rama charakteryzuje się solidnością i może być obciążana dużym ładunkiem. Co więcej, umiejscowienie zbiorników z gazem w wersji Natural Power nie ogranicza ani przestrzeni ładunkowej, ani możliwości w zakresie montażu zabudowy. Stralis Natural Power Euro VI z silnikiem przystosowanym do zasilania skroplonym gazem ziemnym (LNG) będzie wyposażony w nowy zbiornik spełniający wymogi dyrektywy nr 110 EKG ONZ, obowiązującej od 10 czerwca 2014 r. i po raz pierwszy dopuszczające homologację pojazdów zasilanych LNG. To ważny, nowy etap dla sektora oraz sygnał intensywnej ekspansji rynku ciężkich pojazdów zasilanych LNG przeznaczonych do eksploatacji na średnich trasach.

Ponadto w strefie przeznaczonej dla silników Euro VI IVECO zaprezentuje wysokowydajny system selektywnej redukcji katalitycznej HI-SCR (High Efficiency Selective Catalytic Reduction) opatentowany przez FPT Industrial. Rozwiązanie to umożliwia uzyskanie znakomitych parametrów silnika spalinowego dzięki pobieraniu powietrza do cylindrów tylko z otoczenia; będzie ono stosowane w silnikach Euro VI przeznaczonych do pojazdów z oferty IVECO Bus i IVECO Stralis. Innowacyjna i chroniona licznymi patentami technologia HI-SCR jest jedynym rozwiązaniem niewymagającym stosowania układu recyrkulacji spalin (EGR) ani filtra cząstek stałych (DPF), co obniża całkowity koszt posiadania pojazdu. W połączeniu z zaawansowaną aerodynamiczną stylistyką nadwozia HI-SCR pomaga obniżyć zużycie paliwa o dodatkowe 2,33% w porównaniu z pojazdami wyposażonymi w silniki poprzedniej generacji (Euro V). Wartość ta została zweryfikowana przez renomowaną niemiecką instytucję certyfikującą TÜV.

Całą ekspozycję urządzono zgodnie ze strategią przyjętą przez firmę już klika lat temu: inwestycje w rozwój oferty produktowej w sektorze lekkim (premiera Nowego Daily); w sektorze średnim poprzez konsekwentne wzmacnianie koncepcji uniwersalności i efektywności Eurocargo; oraz w sektorze ciężkim, ze szczególnym uwzględnieniem obniżenia całkowitego kosztu posiadania i użytkowania (TCO), doskonalenia poziomu obsługi, jakości produktów i systemów informatyczno-telematycznych. W strategii tej przewidziano także inwestowanie w innowacje w konstrukcji silników, polegające na wprowadzaniu nowych rozwiązań zwiększających efektywność i obniżających zużycie paliwa, innowacje dotyczące struktur wsparcia, polegające na wzmacnianiu sieci dystrybucji oraz podnoszeniu wartości rezydualnej, oraz w aktywność na rynku pojazdów używanych.

Łącznie na ekspozycji znajdzie się 16 pojazdów – aż 7 to Nowe Daily, w tym Nowy Daily Minibus, Nowy Daily CNG, oraz jeden egzemplarz zaadaptowany na mobilny warsztat. Eurocargo (18 ton) będzie reprezentował pojazdy średnie. W kategorii ciężkiej IVECO zaprezentuje ciężarówki Stralis, w tym jedną w wersji LNG i jedną specjalną wersję Super-Light, czyli Stralisa, w którym zastosowano specjalne rozwiązania techniczne służące obniżeniu jego masy.

Część stoiska wydzielono specjalnie dla pojazdów terenowych. Będzie tam można zobaczyć modele Trakker 8×4 oraz Dakar Trakker – samochód, który uczestniczył w tegorocznym rajdzie w Ameryce Południowej. Po raz pierwszy międzynarodowej publiczności zostanie zaprezentowana nowa Astra HD9 z silnikiem Euro VI.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!