Autobus miejski MAN Lion’s City GL CNG otrzymał tytuł “Bus of the Year 2015”. Wyboru dokonali dziennikarze czasopism specjalistycznych wchodzący w skład europejskiego jury tegorocznego testu autobusów Bus Euro Test.
Przegubowy autobus o długości 18,75 m z napędem na gaz ziemny zdecydowanie wyprzedził modele konkurencji, zdobywając tytuł „Bus of the Year 2015“. Puchar zostanie wręczony zwycięzcy we wrześniu podczas targów IAA Nutzfahrzeuge 2014 w Hanowerze.
Nowy pojazd MAN Lion’s City GL CNG z silnikiem CNG w wersji Euro 6 zapewnia przyjazne dla środowiska rozwiązanie transportu miejskiego charakteryzujące się wyjątkowo niską emisją zanieczyszczeń. Ten przegubowy autobus napędzany biogazem lub gazem ziemnym może być eksploatowany neutralnie pod względem CO2, a więc na poziomie właściwym dla pojazdów z napędem elektrycznym (Full-Electric-Vehicle). Nawet bez zastosowania biogazu emisja CO2 jest o ponad 17% mniejsza niż w przypadku pojazdów z silnikiem Diesla.
Równocześnie gaz ziemny jest wyjątkowo ekonomicznym alternatywnym źródłem napędu. W okresie 10 lat pojazd MAN Lion´s City GL CNG – tylko dzięki zdecydowanie niższym kosztom paliwa – pozwala zaoszczędzić ponad 15 % kosztów cyklu życia w porównaniu z autobusem tego samego typu z napędem wysokoprężnym.
MAN posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie autobusów z napędem na gaz ziemny i jest wiodącym producentem na tym rynku. We współpracy ze spółką erdgas mobil GmbH firma MAN zwiększa ilość autobusów z napędem na gaz ziemny oraz zabezpiecza i rozwija infrastrukturę dostępu do paliwa dla wszystkich pojazdów z napędem na gaz ziemny.
Tytuł „Bus of the Year 2015“ autobus miejski Lion’s City GL CNG zawdzięcza także zrealizowanej w nim koncepcji dostosowanej do wyjątkowo dużej liczby pasażerów obsługiwanych przez linie miejskie. Autobus przegubowy o długości18,75 metrów może przewozić nawet 142 pasażerów i jako jedyny pojazd na rynku jest wyposażony w pięć podwójnej szerokości drzwi. Takie rozwiązanie gwarantuje optymalny przepływ pasażerów i bardzo krótkie czasy postoju. Pojazd posiada także trzy siedzenia składane, które mogą być zablokowane przez kierowcę. Dzięki temu podczas przewozu dużej liczby pasażerów dostępna jest większa powierzchnia stojąca. Nowoczesne kasowniki mogą skanować bilety zakupione elektronicznie na Smartphonach. Ponadto w autobusie zapewniony jest dostęp do Internetu za pośrednictwem hotspotu WLAN oraz ekrany, które mogą być indywidualnie programowane.
Wnętrze autobusu zaskakuje także zastosowaniem wysokiej jakości materiałów i innowacyjnego oświetlenia. Przepuszczająca światło harmonia, przeszklone luki w dachu oraz listwy LED (energooszczędne diody) zapewniają energooszczędne, równomierne i przyjazne dla pasażerów oświetlenie wnętrza. Zastosowanie oświetlenia LED pozwala na ograniczenie poboru mocy, dzięki czemu autobus może być zasilany przez generator mniejszej mocy. Energooszczędność zapewniają także światła dzienne LED w reflektorach przednich oraz światła tylne LED.
Komentarze