Konferencja Zarządu Spółki podczas Targów Inter Cars

22 września 2014, 16:12

Podczas 14. Targów Inter Cars, tradycyjnie odbyło się coroczne spotkanie Zarządu Inter Cars z mediami oraz wystawcami. Podano na nim informacje dotyczące wyników finansowych firmy. Zaprezentowane zostały także wybrane projekty i inicjatywy, które w 2014 odnosiły sukcesy.

W trakcie 14. Targów części zamiennych, narzędzi i wyposażenia warsztatów, organizowanych przez Inter Cars SA, odbyła się Konferencja Zarządu Spółki. Poruszono wiele tematów interesujących nie tylko z perspektywy klientów, pracowników i partnerów firmy, ale także kluczowych dla inwestorów.

Na Konferencję przybyło wielu dziennikarzy i kluczowych partnerów firmy. Zgromadzonych przywitała Joanna Król (kierownik działu Marketingu i PR) oraz Radosław Grześkowiak (Dyrektor Marketingu), którzy pokrótce przybliżyli formułę, w jakiej miało odbyć się spotkanie. Zgodnie z obietnicą, postawiono na komunikowanie obrazem – długie wypowiedzi poszczególnych Członków Zarządu zastąpiono video-prezentacjami i filmikami.

Na specjalnie przygotowanych miejscach pojawił się Prezes Zarządu Robert Kierzek, Wiceprezes Krzysztof Soszyński oraz Członkowie Zarządu Krzysztof Oleksowicz (założyciel Inter Cars), Witold Kmieciak oraz Wojciech Twaróg. W krótkim nagraniu przedstawiono sylwetkę każdego z nich, przybliżono profil firmy oraz przypomniano, że Inter Cars SA został wybrany Giełdową Spółką Roku 2013.

Perspektywy Inter Cars

W pierwszej kolejności odniesiono się do aktualnych wyników firmy.  – „W pierwszych 8 miesiącach tego roku uzyskaliśmy wzrost na poziomie 10%" –  powiedział Krzysztof Soszyński. Rozpoczęto także dyskusję na temat budowy nowoczesnego Centrum Logistycznego w Zakroczymiu.

Video-prezentacja pokazała uczestnikom konferencji sorter, będący najnowocześniejszym rozwiązaniem w skali światowej. Takie narzędzie zostanie wykorzystane w nowej infrastrukturze logistycznej Inter Cars, która już powstaje w Zakroczymiu. – „Tego typu sortery są wdrażane jedynie przez największych graczy rynków amerykańskich." – poinformował Krzysztof Oleksowicz.

Zastosowanie ich nie tylko znacznie przyspiesza proces sortowania, ale również generuje realne oszczędności. Nie chodzi tutaj jedynie o pieniądze, które uda się zyskać dzięki zastosowaniu nowoczesnych maszyn, ale również o fakt, że projekt centrum logistycznego został włączony do Warmińsko-Mazurskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Dzięki temu Spółka może liczyć na realne ulgi w podatkach. Nowa inwestycja, to również blisko 1500 miejsc pracy.

O perspektywach firmy mówił Prezes Spółki, Robert Kierzek:

– „Jesteśmy w pełni skoncentrowani na rynkach od Bałtyku po Bałkany. Mamy tutaj jeszcze wiele do zrobienia. Należy wypełnić przestrzenie, które wciąż nie są w niektórych krajach odpowiednio zagospodarowane, a także stale rozwijać się od strony logistycznej. Bez Was, bez osób zaangażowanych w codzienne funkcjonowanie firmy, te wszystkie sukcesy nie byłyby możliwe. Jesteśmy świadomi faktu, że to właśnie ludzie stoją za tą Spółką i inwestujemy w ich rozwój. Mowa tutaj nie tylko o naszych pracownikach, ale również całym środowisku biznesowym, o który dbamy m.in. dzięki programowi Młode Kadry."

Idea One Stop Shop

W dalszej części poruszono propagowaną przez firmę ideę „one stop shop”. Chodzi o miejsce, w którym klient uzyskuje kompleksową obsługę, bez konieczności jeżdżenia od punktu do punktu. Jedno miejsce, gdzie może załatwić wszystko, czego w danej kategorii potrzebuje.

– „Oferujemy łatwy dostęp do wszystkich części, niezbędnych narzędzi oraz szerokiego asortymentu wyposażenia. Dodatkowo oferujemy wiedzę, którą przekazujemy m.in. w postaci szkoleń, a także kompleksowy projekt łączący jednoczesny zakup produktu z usługą, poprzez platformę Motointegrator.pl." – mówił Witold Kmieciak.

Odnośnie Motointegratora szerzej wypowiedział się Wojciech Twaróg:

– „W 2014 roku skierowaliśmy do warsztatów 200 tysięcy akcji serwisowych. W ten sposób nie tylko wspomagamy naszych partnerów, ale także mamy możliwość być zdecydowanie bliżej klienta. Zwrócono uwagę na komplementarność oferty Motointegrator oraz Inter Cars. Internet zmienił model zakupów w wielu branżach, a projekt Motointegrator ma przygotować Inter Cars SA oraz warsztaty współpracujące na pojawienie się takiej zmiany w branży motoryzacyjnej."

W trakcie Konferencji wspomniano również o roli działu IT w rozwoju oraz funkcjonowaniu Inter Cars.

– „Własne zasoby IT są niezwykle istotne. Tylko dzięki pracy zespołowej naszych specjalistów byliśmy w stanie stosunkowo szybko wdrożyć jedną z największych zmian informatycznych w historii Spółki." – powiedział Krzysztof Soszyński.

Nowe projekty

W drugiej części konferencji, przeznaczonej głównie dla mediów, zaprezentowano kilka wybranych projektów Inter Cars SA. Jako pierwszego przedstawiono nowego Dyrektora Spółki Feber – Andrzeja Kajdę, który oficjalnie pełni obowiązki zarządzającego od 1. września br. A. Kajda przedstawił dotychczasową działalność producenta pojazdów użytkowych i naczep, jak również wymienił kamienie milowe, dzięki którym spółka w ciągu 10 lat uzyskała pozycję producenta naczep z pierwszej trójki. Warto wspomnieć, że w weekend targowy Inter Cars obchodził dwie ważne rocznice. Pierwszą z nich jest wspomniany wyżej jubileusz 10-lecia działalności firmy Feber, drugi to 15-lecie istnienia sieci Q-Service Truck.

Kolejnymi prelegentami byli Tomasz Jachimkowski, Z-ca Dyrektora Pionu Informatyki w Inter Cars SA. Na początku przedstawił on opis kanałów B2B w ujęciu od 2004 roku, aż do dzisiaj. Było to płynne wprowadzenie do prezentacji nowego IC Katalogu, który wkrótce będzie miał swoją premierę. Nowy IC Katalog Online prezentacja oferty i kompendium wiedzy dla mechaników. Można skorzystać z bezpłatnej wyceny czy sprawdzić szacunkowe czasy napraw poszczególnych elementów.

Krzysztof Król, Z-ca Dyrektora ds. Rynku Motocykli skrupulatnie przybliżył specyfikę rynku jednośladów. Uwzględnił w niej sprzedaż motocykli w podziale na pojemności silnika i prognozy dotyczące przyszłości rynku.

Koordynator ds. Rozwoju i Eksportu Wyposażenia Warsztatowego – Wojciech Jagodziński, bazując na liczbach poinformował zebranych, że Inter Cars SA dysponuje największą ofertą narzędzi i wyposażenia warsztatów w Polsce. Dodatkowo oferuje klientom programy lojalnościowe pozwalające na uzyskanie zniżek. To wszystko składa się na planowany przychód za rok 2014 na poziomie 150 milionów złotych. To oznacza, że w trakcie czterech lat przychody zostały potrojone.

Głos zabrał również Jerzy Maliński –  członek komitetu założycielskiego Organizacji Pracodawców Motoryzacyjnych Moveo. Główną ideą tego przedsięwzięcia jest działanie na rzecz poprawy bezpieczeństwa branży motoryzacyjnej w dwóch aspektach – bezpieczeństwa na drodze i bezpieczeństwa ekonomicznego firm z branży motoryzacyjnej. Inter Cars SA chce, by do organizacji przystąpiło jak najwięcej przedstawicieli, w szczególności warsztatów.

Na zakończenie spotkania doszło do podpisania umowy o współpracy pomiędzy siecią Motointegrator, a PKN Orlen. W jej ramach będzie możliwe bezgotówkowe rozliczanie usług serwisowych w 500 punktach zrzeszonych warsztatów. Wszystko odbędzie się przy użyciu karty Flota, będącą ofertą programu flotowego partnera. Umowę podpisali: Robert Kierzek – Prezes Zarządu Inter Cars SA oraz Paweł Wydymus – dyrektor Biura Rozwoju Sprzedaży Paliw PKN Orlen.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!