W technologii EFB płyta dodatnia akumulatora pokrywana jest warstwą poliestru. Zwiększa to stabilność masy czynnej, zapobiegając jej opadaniu z kratki. Dzięki temu, w porównaniu z akumulatorami konwencjonalnymi, wzrasta odporność na pracę cykliczną, zapewniając odpowiednie rezerwy mocy niezbędne do rozruchu pojazdu.
Dodatkowo zwiększa się odporność mechaniczna akumulatora, co ma szczególne znaczenie przy silnych wstrząsach i wibracjach, na które montowane w pojazdach użytkowych akumulatory narażone są wielokrotnie. Zwiększona odporność na wibracje to także zasługa dodatkowej stabilizacji połączeń płyt w bocznych celach akumulatora, uzyskana poprzez klejenie na gorąco łączników płyt do obudowy.
W akumulatorach TE EFB wzmocniono połączenie kratek, ograniczając ryzyko ich oberwania. Wpływa to na ich stabilność oraz obniża oporność kratek, zapobiegając stratom mocy. Zastosowanie przepuszczających jony mikroporowatych separatorów, zapobiega zwarciu płyty dodatniej i ujemnej, wydłużając żywotność akumulatora.
Konstrukcja zastosowanej w akumulatorach kratki ołowianej, produkowanej metodą wytłaczania, charakteryzuje się skróconymi drogami przepływu prądu. Zapewnia to szybszy przepływ energii oraz przyspieszony pobór prądu, gwarantując pewny rozruch silnika i wydłużoną żywotność akumulatora. Specjalny stop ołowiu zwiększa odporność na korozję i zapewnia niski stopień samorozładowania. Rozwiązania te zapewniają zwiększone natężenie prądu idąc w kierunku wymagań pojazdów z dużą ilością elektrycznych odbiorników energii, w które coraz liczniej wyposażone są pojazdy ciężarowe.
Nowością są zastosowane w akumulatorach cyrkulatory kwasowe. Zapobiegają one rozwarstwieniu się elektrolitu, utrzymując jego gęstość na stałym poziomie. Wpływa to na wydłużenie żywotności akumulatora.
Nowe referencje, to najpopularniejsze i najczęściej stosowane w segmencie pojazdów ciężarowych pozycje o pojemnościach 180 i 225 Ah.
Komentarze