Zabudowa KH-KIPPER w Amazonii

, 20 lutego 2015, 14:24

Pojazd ma pracować w kopalni rudy żelaza w Amazonii i przewozić 70 t. ładunku – takie wytyczne otrzymali pracownicy firmy KH-KIPPER. Efektem ich prac jest specjalistyczna zabudowa kopalniana na podwoziu Ginaf HD 5395 TS 10×6.

Przy projektowaniu za priorytet postawiono trzy najważniejsze składowe: produktywność, wytrzymałość i bezpieczeństwo. Dzięki niskiej masie własnej skrzyni oraz specjalnej konstrukcji uzyskano tak wysoką ładowność. Do projektu użyto wytrzymałych stali trudnościeralnych oraz najwyższej klasy pozostałych komponentów. Duży nacisk położono również na optymalizację czasu kiprowania. 70 ton ładunku pojazd rozładowuje w ciągu 40 sekund. Unikatowy kształt skrzyni, tak zwany Ʊ (omega) shape, zapewnił uzyskanie tak dobrego wyniku.

Nie bez znaczenia dla wytrzymałości ma również konstrukcja tylnej burty oparta na podwójnym zawiasie z automatycznym systemem otwierania za pomocą stalowych lin. Wszystkie elementy ruchome w zabudowie KH-KIPPER podłączone są do układu centralnego smarowania. Dzięki temu czas obsługi serwisowej wywrotki jest skrócony do minimum.

Konstrukcja z nisko położonym środkiem ciężkości w znaczący sposób podnosi dzielność terenową pojazdu. Podwójny system siłowników podpodłogowych i stabilizator nożycowy mają na celu uzyskanie maksymalnej stabilizacji wywrotki podczas kiprowania.

Operacja podnoszenia wywrotki zintegrowana jest z systemami bezpieczeństwa. Za pomocą guzika w kabinie uruchamia się przebiegającą samoczynnie całą procedurę kiprowania (załączenie pompy, poziomowanie systemem HD-HPVS, kiprowanie). Dzięki temu operator nie musi wykonywać kilku operacji jak w konwencjonalnych wywrotkach.

Oficjalna prezentacja ciężarówki Ginaf HD 5395 TS z nową zabudową KH-KIPPER odbyła się w Holandii 4 lutego 2015 r. podczas konferencji prasowej zorganizowanej przez GINAF Trucks Nederland B.V.  Model HD 5395 TS to obecnie największa ciężarówka z całej gamy marki Ginaf.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!